StoryEditor
Splitekonomska računica

Dio kupaca sumnja da neki OPG-ovi na ‘Virtualnom pazaru‘ umjesto svojih proizvoda prodaju uvozno voće i povrće, oglasila se i Marijana Puljak

Piše Magdalena Družijanić
8. travnja 2020. - 23:28
Vlado Kos/Ilustracija/HANZA MEDIA

Splićani već danima kupuju na 'Virtualnom pazaru'.

Pokrenula ga je Marijana Puljak, predsjednica stranke Pametno kroz Facebook grupu 'Virtualni pazar Split'. U samo četiri dana grupi se priključilo gotovo osam tisuća članova. Sada ih je, dok ovo pišemo, oko 16 tisuća.

- Banci splitskog pazara preselili su se na virtualne prostore. Povezujemo kupce i proizvođače povrća i voća, OPG-ove. Domaće voće i povrće, naručite preko grupe i dogovorite preuzimanje. Proizvođači, objavite svoju ponudu uz cijene i kontakte.

Kupci, napišite što vam je potrebno. Solidarizirajmo se u ovoj situaciji, poštujmo pravila i hranimo se zdravo. Grupa Virtualni Pazar Split se ograđuje i ne odgovara za kvalitetu ponude te eventualne prijevare kod kupovine ili prodaje.

Molimo provjerite ponudu, ako niste zadovoljni ukažite na to ponuđaču ili proizvođaču, pohvalite kvalitetne proizvode, ukažite na manje kvalitetne. Pomozimo jedni drugima da kvalitetni proizvodi dođu do kupaca - napisali su administratori kad je 'pazar' pušten u rad.

Domaće zlata vrijedi

U doba koronavirusa pazarići su na kapaljku, malo otvoreni, malo zatvoreni, a za dobrim proizvodom danima se traga.

Gotovo većina članova grupe prezadovoljna je ovih principom rada, kako kupci tako i proizvođači i prodavači.

No ima i onih kojima se ekononska računica ulaskom u ovaj 'virtalni svijet' nije isplatila, a našlo se i pojedinaca koji su očigledno ugledali priliku za brzu i laku zaradu.

Izvojili smo one najzanimljivije.

- Svi odjedanput traže gdje ima kupiti domaće ovo, domaće ono. Svi žele živjeti zdravo, a čim korona prođe, prvi će doći u trgovački centar po kineski limun i belgijski krumpir, kao i dosada. Nego im je 'lina gu****, nitko im neće to donijeti iz centra, a ne da im se čekati red tamo - kaže jedan gospodin otvoreno.

- Prodaju proizvode kao svoje, a znam da nemaju apsolutno nikakve veze s istima - veli drugi.

Žaloste se i zbog sljedećeg i predlažu sugestije.

- Iz prve ruke, odnosno pouzdanog izvora danas uvjerila sam se da je kapula iz Nizozemske, luk iz Španjolske. Ljudi čuvaju za sebe, ovo ostalo je uvozno, bilo bi dobro da OPG-ovi slikaju svoje proizvode koji su još na tlu u zemlji prije vađenja, znam da će bit svakakvih komentara. Naranče iz Španjolske prodaju pod domaće, i limun isto izgleda kao naš sa lišćem, žale se korisnici Virtualnog Pazara.

'Ajmo se uozbiljit'

Nekima su problem i cijene.

- Gledam cijene ovih proizvoda ljudi, pa šta vam je? Sve ste digli, ovo je bezobrazluk na kvadrat! Sada bi mi još trebali biti zahvalni što nam prodajete. Ne može se ništa komentirati jer ako je šta negativno odmah ljude napadaju! Ajmo se malo uozbiljiti, pa stavite realne cijene da su svima dostupne. Većina ljudi sebi ovo niti ne može kupiti! Nadam se da će se ubrzo otvoriti tržnice - ljutita je ova gospođa.

- Osnivanje 'Virtualnoga pazara' bio je odličan i hvale vrijedan potez, s plemenitim namjerama. No, koliko sam razumio, prije svega kao prodajni kanal uslijed zatvaranja tržnica, što u prijevodu znači - sličnog cjenovnog razreda.

Nažalost mnogi šverceri profiteri su dobro iskoristili ovu priču i ljude dobro 'deru'. Krumpir 7-8 kuna i slični artikli ( stari krumpir, u biti sve je stari, novoga ni nema, još). Dajte, dajte, ljudi! Na polju financija postoji sintagma: 'Ovce se šišaju dok ima vune'.

Dragi moji, vaši novci, vaša odluka, no dobro promislite - pojasnio je pak jedan korisnik.

- Ne znam zašto je problem, uz ponudu, napisat i cijenu. Ljude se usmjerava na 'inbox?' To nije nimalo kulturno. Cijene trebaju biti jasno vidljive. Inbox neka služi da se javi onaj tko je odlučio naručiti. Sve ostalo za pohvalu - poručuje Splićanka.

Problem je i tromost, tvrde.

'Čekaju i po tri dana'

- Svaka čast ovoj grupi, vjerojatno je mnogima pomogla, ali, robu naručiš ujutro, a odgovor dobiješ tek navečeri to da će ti naručeno biti isporučeno sutra ili prekosutra ako budu u gužvi. Roba ti dođe prekosutra (nakon dva dana), navečer oko deset sati. S obzirom da nećeš zelenjavu čistiti i lešavat po noći, ostaviš sve u frižideru za sutradan.

I tako od narudžbe do konzumacije prođu tri dana. Jedva čekam da se opet otvore normalni pazari - navodi pak ova gospođa.

Evo što o svemu navedenom veli Marijana Puljak.

- Virtualni pazar Split je nastala iz potrebe da se oglasi ponuda i potražnja za proizvodima malih proizvođača i OPG-ova koji nisu imali priliku gdje ponuditi svoje proizvode nakon zatvaranja pazara. Da je nešto tako bilo potrebno govori podatak da je u par dana broj članova grupe narastao na 10 tisuća a danas, u srijedu, 10 dana nakon otvaranja, ih ima blizu 17 tisuća.

Koliko su ljudi zadovoljni govore nam pozivi ljudi koji zahvaljuju za otvaranje ove grupe, i proizvođači koji su prodali svoje proizvode i kupci koji su ovako došli do proizvoda koji ih zanimaju - kazuje.

Ovisni o komentarima

Proveli su, veli, i anketu među članovima grupe koja pokazuje, od onih koji su je ispunili, da je 770 ljudi zadovoljno ponudom, a samo 13 nezadovoljno. Grupa je otvorena za sve objave, proizvođači i ponuđači objavljuju te su kupci slobodni izabrati između različitih ponuda što im najviše odgovara i po cijeni i kvaliteti - kaže.

- Kvalitetni proizvodi se pohvaljuju, ukazuje se na loše proizvode i usluge i u tome je zapravo dobrobit cijele ove grupe. Možete prepoznati što je dobro, a što loše po komentarima ljudi. Naravno da kritika ima i dobrodošle su, kako bi stvari bile još bolje. - ističe. 

Pazar ostaje kad ‘korona‘ nestane


Puljak se na kraju krajeva nada da će se splitski Pazar što prije otvoriti, što će, veli, značiti da kriza polako jenjava.

- Grupa će ostati i dalje kao mogućnost da ljudi koji ne mogu do Pazara obave svoju nabavu virtualnim putem - zaključuje.

#VIRTUALNI PAZAR #MARIJANA PULJAK#SPLIT

Izdvojeno

24. travnja 2020. - 06:18