StoryEditorOCM
ŠibenikTurbo rotor na Ražinama

Uređuje se ulaz u Šibenik s Jadranske magistrale: nova prometnica trebala bi ljeti smanjiti ogromne gužve

Piše Toni Veljača
22. rujna 2021. - 18:23

"Očekujem da ćemo u ovom mandatu riješiti pitanje cestovnih ulaza u grad, bilo da se radi o čvoru u Ražinama ili onom na području Njivica" - tim nam je riječima Danijel Mileta, šibenski dogradonačelnik, potvrdio planove Hrvatskih cesta (HC) i time najavio dugoočekivano rješavanje problema sa zastarjelom prometnom infrastrukturom koji se najviše osjeća tijekom ljetnih mjeseci i povećanog broja vozila koja se kreću Jadranskom magistralom na zapadnom i istočnom ulazu u Krešimirov grad.

O pritisku na križanje na Ražinama dovoljno govore HC-ovi podaci o brojenju prometa tijekom prošle, pandemijske godine prema kojima je prosječni dnevni promet iznosio 10.625 vozila, ali ljeti se ta brojka praktički udvostručila i iznosila je 20.817 vozila.

Premda su spomenute statistike znatno više na cestovnim prilazima Zadru, a pogotovo Splitu koji je neslavni državni rekorder po prometnoj frekvenciji, ulazi s Magistrale u Šibenik su znatno opterećeniji od, primjerice, onih riječkih ili dubrovačkih.

- Na Ražinama je trenutno semaforizirano raskrižje, radi se o raskrižju Jadranske magistrale i Ulice Velimira Škorpika koja vodi prema Mandalini. Postojeće rješenje te prometne točke nam stvara ogromne probleme i zastoje za vrijeme turističke sezone, zbog toga smo od Hrvatskih cesta zatražili rješenje ovog problema - ustvrdio je Mileta.

image
Standardan prizor s ražinskog asfalta, čak i tijekom babljeg ljeta
Nikša Stipaničev/Cropix

Prema projektu, na Ražinama je planirana izgradnja dva kružna toka, pri čemu bi se na mjestu sadašnjih semafora izgradio nadvožnjak kojim bi svi se koji voze Magistralom, a ne žele skretati prema Mandalini, trgovačkom centru "Dalmare" i ostalim sadržajima na tom području, mogli nesmetano kretati. Na "donjoj" razini nalazio bi se veliki prometni "rotor" sa svojim priključcima.

Stotinjak metara zapadnije projektira se drugi kružni tok, onaj u Ulici Velimira Škorpika, koji će voditi prema "Dalmareu", Mandalini i novom Vatrogasnom domu. Podsjetimo, državna infrastrukturna tvrtka potpisala je ugovor sa zajednicom ponuditelja, koju čine "Mobilita evolva" iz Zagreba, "Geoprojekt" iz Splita i "Radionica mostova" iz Zagreba s rokom završetka od 18 mjeseci.

 Građani koji, primjerice, budu išli iz smjera Rokića prema Brodarici neće nailaziti ni na kakvu prepreku i ovim će se povećati protočnost prometa - naveo je dogradonačelnik, koji je dodao da će se oni koji budu vozili u smjeru Mandaline spuštati na kružni tok, što je svakako sigurnije i protočnije rješenje.

Kako doznajemo od dogradonačelnika, radovi na projektu su započeli, a u tijeku je prikupljanje potrebne dokumentacije.

- Trenutno smo u fazi uvida u dokumentaciju, očekujemo da će kroz nešto više od mjesec dana biti ishodovana lokacijska dozvola - rekao je Mileta, a mi doznajemo da je lokacijska dozvola za rekonstrukciju čvora Njivice već dobivena.
Projektom na Ražinama Šibenik će dobiti čvor na dvije razine s takozvanim "kružnim turbo rotorom", prvim takvim na širem području.

- Ono što nam sad preostaje je rad na glavnom projektu, ishodovanje građevinske dozvole, izvedbeni projekt, uvrštavanje projektne dokumentacije u financijske planove Hrvatskih cesta, otkup zemljišta, natječaj za izbor izvođača radova... Objektivno, velik je posao još pred nama i Hrvatskim cestama - naglasio je naš sugovornik.

Spomenimo da je u sklopu prve faze radova predviđena izgradnja velikog kružnog toka na postojećoj razini terena, zatim zapadnog kolnika Jadranske magistrale s nadvožnjakom preko "rotora" i priključaka s državne ceste na kružno raskrižje.

U drugoj fazi radova predviđena je naknadna izgradnja istočnog kolnika Magistrale s mostom preko kružnog raskrižja te rekonstrukcija priključka istočnih "rampi" čvora na novoizgrađeni kolnik.

Riječ je planu Hrvatskih cesta da, u trenutku kada se za to ukaže potreba, Jadranska magistrala oko Šibenika postane četverotračna cesta. Za tu modernizaciju i čvor Meterize te budući čvorovi Rokići i Mandalina dimenzionirani su za četiri cestovna traka.

19. travanj 2024 02:44