StoryEditorOCM
Šibenikkronja vs. burić

Dvoboj oko prometnog znaka na šibenskom gradskom vijeću: Stanari su krivi zato što je kamper ‘zapeo‘ u Varošu!?

Piše Branimir Periša
4. kolovoza 2020. - 09:21

Branko Kronja s NL Stipe Petrine u aktualnom satu protekle sjednice Gradskog vijeća grada Šibenika podsjetio je na uvijek isti problem s prometnim znakom na Šubićevcu kojim se od nadvožnjaka zabranjuje daljnje prometovanje kamperima i autobusima niže, prema gimnaziji i gradskim četvrtima Škopinac i Varoš.

Prema svemu sudeći, znak nije dovoljno uočljiv. Jer da jest, tvrdi Kronja, tada se ne bi dogodilo da turist prije nekoliko dana, prolazeći kroz Varoš zaglavi u tijesnim ulicama, još teže prohodnima zbog parkiranih automobila. Trebala je intervenirati i dizalica, a kamper je k tome ostao bez pogona jer je vozač spalio kvačilo u uzaludnim pokušajima manevriranja da iziđe iz klopke u koju je upao.

I nije to usamljen slučaj proteklih godina, što samo svjedoči da bi signalizaciju trebalo primjerenije istaknuti, kazao je Kronja, tražeći odgovor od predstavnika gradske uprave.

Znak je, napominje, na njegovo inzistiranje postavljen prije pet godina, a još je i prije aktualnog saziva Gradskog vijeća upozoravao da nije dovoljno uočljiv.

– Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kakav je manevar bio potreban da se taj kamper izvuče iz zamke u koju je upao – u nevjerici je vijećnicima s govornice iznio Kronja.

Prema zakonu o znakovima nastavio je, oni se postavljaju s desne strane u smjeru kretanja vozila, a ako zbog gustoće prometa ili nekih drugih razloga znak nije uočljiv, postavlja se i slijeva te iznad prometnice.

– Krajnje je vrijeme da nešto napravimo, jer bi nam trebalo biti u interesu da se takvo nešto ne ponavlja – zaključio je Kronja i postavio drugo pitanje, a odnosilo se na garažu na Poljani, gdje ovih dana jedna podzemna etaža uvijek ostaje slobodna.

Ponovio je svoju tezu s prijašnje sjednice Gradskog vijeća o potrebi da se za građane Šibenika ustanovi posebni cjenik parkiranja, jer ako za njih nije potrošeno gotovo 50 milijuna kuna za rekonstrukciju Poljane i izgradnju podzemnog parkinga, za koga onda jest?

Odgovorio mu je gradonačelnik Željko Burić kazavši kako se ne čudi strancima, koliko Šibenčanima, koji svakodnevno krše prometovanje Ulicom Nikole Tesle koja je jednosmjerna, kao i Težačkom, uostalom. Burić smatra da su znakovi u većini primjera jasno postavljeni, što ne znači da ih negdje ne treba jasnije isticati, međutim, gradonačelnik drži da bi sami Šibenčani najprije trebali mijenjati svoje ponašanje u vezi s prometovanjem.

– Uvijek domaćini svojim primjerom daju pečat ponašanja gostima – naveo je Burić, podsjetivši da je gradska uprava pokušala u Varošu prema pravilima struke označiti parkirališna mjesta.

– Međutim, stvorila se kritična masa stanara protiv toga, a oni kojima bi red odgovarao ostali su u manjini, nadglasani. Jer, što bi se gradska uprava miješala u njihove ustaljene dogovore gdje će tko držati automobil na ulici, pa ako njima odgovara nered neka u neredu žive i dalje – zaključio je gradonačelnik, dodajući da su ulice u starom dijelu grada takve kakve jesu, pa ako se sami nećemo disciplinirati, nema nam pomoći.

– A što se tiče Poljane, o tome ne bih puno, jer očito me niste poslušali kada sam vas zamolio da u dokumentima pročitate kako Poljana nije parkiralište, nego logistički centa – obratio se Burić Kronji u vezi s njegovim drugim pitanjem.

– Stoga, uopće nije važno koliko je mjesta na parkiralištu popunjeno, a i u tom pogledu stoji dobro, jer je dnevni prosjek čak u ovako mršavoj sezoni 750 ulazaka i izlazaka, što je lako provjeriti u Gradskom parkingu – dodao je Burić.

Zaključivši da Kronja raspolaže netočnim podacima, Burić je poručio da ne samo struka, nego i velika većina građana smatra da je uređenjem Poljane Šibenik napravio značajni kulturološki, a ne jedino iskorak u pogledu poboljšanja komunalne infrastrukture.
 

16. travanj 2024 16:22