StoryEditor
Auto motoAUDI A4 35 TDI

Testirali smo: obnovljena limuzina djeluje puno atraktivnije, a poznati turbodizelaš od 163 KS izvrstan je izbor u kombinaciji sa S-tronic mjenjačem

Piše Zdravko Juričko
9. travnja 2020. - 06:15
Jakov Prkić/HANZA MEDIA

Redizajnirana limuzina iz Ingolstadta Audi A4 sada djeluje puno atraktivnije i moćnije, a osim po novoj prednjoj masci, obnovljeni model se najlakše prepoznaje po novim svjetlosnim sklopovima obogaćenim svjetlećim diodama.

Karoserija obnovljene limuzine u odnosu na petu generaciju predstavljenu 2015. godine u Frankfurtu rastegnuta je na 476 centimetara i smještena je na sad već posvuda prisutnu koncernovsku platformu MQB. Nastup “četvorke” je agresivniji zahvaljujući napadnoj singleframe rešetki hladnjaka i mišićavijim bokovima, te širim usisnicima zraka. Sva svjetla osim prednjih žmigavaca imaju LED tehnologiju već od osnovnog modela.

Jedan od razloga iskakanja iz kolotečine svakako leži u činjenici da A4 slavi četvrt stoljeća postojanja, u kojem je širom svijeta prodano 7,5 milijuna primjeraka, pa svaki peti Audi koji danas kruži planetom nosi oznaku A4. Istodobno, u pitanju je model na kojem je Audi izgradio svoj imidž kojim je postao sinonim za kvalitetu. Dodatni razlog zbog kojeg su dizajneri doista imali posla je konkurencija. U prvom redu Mercedes C klase koji posljednjih godina niže bolje tržišne brojke, dok se BMW novim modelom opasno približava.

U sredini instrumentne ploče, malo zakrenute prema vozaču, nalazi se veliki MMI touch zaslon veličine 10,1 inča, koji je kontrolni centar novog sustava upravljanja. MMI touch zaslon s akustičkim povratnim informacijama zamjenjuje funkcije prethodnih rotacijskih kontrola i tipki na središnjem tunelu. U praksi, u pitanju je kontrolna točka napredne digitalizacije u kojoj se spajaju čovjek i stroj.

Tu se upravlja nizom funkcija, srećom ne i ventilacijom, a novi operativni sustav omogućuje i spajanje na internet. Na testnom primjerku pokušaj uključivanja prikaza navigacije završio je uz obavijest da kartografija nije instalirana, što je pomalo razočaravajuće, posebno kada konačna cijena iznosi 47.400 eura.

Besprijekorno izrađenoj unutrašnjosti nema se što za prigovoriti, a pohvaliti vrijedi i mjenjač S-Tronic, koji bez trzaja i zadrške juri kroz svih sedam stupnjeva prijenosa. Na stražnjim sjedalima dobro bi došao koji centimetar viška za noge, naročito putniku u sredini kojemu smještaj ometaju veliki središnji greben i ventilacijski otvori. Prtljažnik je sasvim solidnog kapaciteta od 530 litara.

Ispod prednjeg poklopca, ali i oznake 35 TDI, krije se dobro poznati i provjereni 2,0-litreni turbodizelaš snage 163 KS, koji nudi sasvim dovoljno snage za bezbrižnu vožnju, ali i jurnjavu autocestom. U tome mu pomaže i visoki okretni moment od 380 Nm raspoloživ između 1500 i 2750 “điri”. Motor fino vuče iz niskih “điri” i ravnomjerno razvija brzinu do maksimalnih 228 km/h.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 8,2 sekunde, što je izvrstan rezultat s obzirom na karoseriju tešku 1570 kilograma. Pritom mu je prosječna potrošnja iznenađujuće mala, tek 6,2 l/100 km, i to na autocesti gdje ga baš i nismo štedjeli.

Inače, dizelski motor prilikom automatskog pokretanja uz pomoć sustava start/stop uređaja zna dobro prodrmati karoseriju, a i inače ne radi baš najsretnije. Kao i prije redizajna, A4 je prvenstveno dugoprugaš koji uz uvjerljivu motorizaciju, izrazitu stabilnost na cesti i udobnu poziciju za upravljačem bez problema guta kilometre.

Akcijski paket Advenced+ kojim je bio opremljen testni A4 serijski donosi brdo opreme koja se inače doplaćuje. Konkretno, besplatno se dobiva digitalna instrumentna ploča sa zaslonom od 12,3 inča, trozonska klima sa zasebnom regulacijom na stražnjim sjedalima, parkirni senzori sprijeda i straga, grijana prednja sjedala, naprednije LED osvjetljenje i pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Ali i to košta 43.525 eura. Međutim, testni model imao je i dosta dodatne opreme (metalik lak, 18-colni alu naplaci, sportska prednja svjetla, sportsko podvozje, dva USB priključka straga...), tako da mu je na kraju cijena 47.400 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 163 KS pri 3250-4200/min

Okretni moment: 380 Nm pri 1500-2750/min

Mjenjač: automatski DSG, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4760 mm x 1850 x 1430 mm

Međuosovinski razmak: 2820 mm

Prtljažnik: 490/1430 l

Ubrzanje: 8,2 s

Najveća brzina: 228 km/h

Potrošnja: 6,2 l/100 km

Cijena: testni model 43.525 eura, s doplatama 47.400 eura

#AUTO-MOTO#AUDI A4

Izdvojeno

03. lipanj 2020 15:25