StoryEditor
Auto motoVOLKSWAGEN GOLF

S osmom generacijom popularnog kompakta stigao je čitav niz noviteta koji su uglavnom skriveni ispod lima

Piše Zdravko Juričko
20. ožujka 2020. - 06:27
Volkswagen

Volkswagen Golf osme generacije stigao je na hrvatsko tržište, a cijena osnovnog modela s 1,0-litrenim TSI turbobenzincem od 110 KS i opremom Life košta 164.900 kuna.

Bestseler iz Wolfsburga u proteklih 45 godina prodan je u više od 35 milijuna primjeraka, a s osmom generacijom stigao je čitav niz noviteta koji su uglavnom skriveni ispod lima. Što se tiče dizajna, promjene nisu osobito velike, ali je zato „Njegovo veličanstvo Golf VIII“ doživio pravu revoluciju u pitanju motora, sigurnosnih sustava i funkcija povezivosti.

Element dizajna koji ovdje prevladava jest C stup koji premješta dinamiku karoserije prema naprijed, te čini stražnji dio karoserije markantnijim i prenosi legendarnu grafiku prvog modela Golfa u sadašnjost. Iako se novi Golf doima nižim, izduženijim i dinamičnijim, njegove su kompaktne dimenzije zadržane. One iznose 4284 mm u dužini, 1789 mm u širini i 1441 mm u visini. Međuosovinski razmak iznosi 2619 mm.

Novi Golf nudi dovoljno prostora za pet osoba čak i na dužim dionicama. Konfiguracija sjedala također ima dovoljno prostora za 380 litara prtljage u prtljažniku. Ako se asimetrično djeljivi naslon stražnjeg sjedala preklopi, volumen utovara povećava se na čak 1237 litara. U usporedbi s prethodnikom, širina prostora u području ramena (1420 mm sprijeda, 1370 mm straga) i unutrašnja visina vozila (1018 mm sprijeda, 968 mm straga) ostale su zapravo nepromijenjene.

Da je baš svaki dio karoserije nanovo oblikovan i izbrušen u zračnom tunelu, već na prvi pogled pokazuju aerodinamičke vrijednosti: prednja površina smanjena je na 2,21 metar kvadratni, a koeficijent otpora zraka (cw) s 0,3 na 0,275. Aerodinamika je realizirana najrazličitijim mjerama.

Osim općenito aerodinamičnijeg dizajna, one obuhvaćaju vanjska zrcala, aerodinamične kutne elemente branika i spojlere u stražnjem području krova koji su optimizirani u pogledu cw-vrijednosti, oblogu podvozja preko cijele površine i aerodinamički optimizirane značajke poput stražnjeg spojlera. LED tehnologija u svim verzijama zamjenjuje sve vrste konvencionalne tehnologije svjetala – novi dizajn svjetala pritom postaje dominantan i nezamjenjiv stilski element Golfa „osmice“.

Revolucionarno su štedljivi i tehnološki napredni motori. Program motora novog Golfa obuhvaća benzinske (TSI) i dizelske pogone (TDI) te djelomični hibridni (eTSI) i plug-in hibridni pogon. Svi benzinski i dizelski motori su motori s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Njihov spektar snage iznosi između 110 KS i više od 300 KS.

Novitet u programu premijerno predstavljaju 3-cilindarski benzinski motori sa 110 KS te dva 4-cilindarska dizelska motora s 115 KS i 150 KS. Novi TSI motor odlikuje se posebno niskim vrijednostima potrošnje i emisija ispušnih plinova zahvaljujući, između ostalog, inovativnom „TSI Miller postupku izgaranja“.

Tu je i novitet među TDI motorima: Volkswagen pomoću tehnologije Twindosing (dvostruko ubrizgavanje sredstva AdBlue) znatno smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx). Poboljšana je potrošnja novih TDI motora: do 17 posto u odnosu na usporedivog prethodnika.

Kao prvo vozilo marke Volkswagen novi će Golf biti dostupan s čak pet hibridnih pogona (Tri eTSI i dva plug-in hibridna motora). Svoju će premijeru unutar marke Volkswagen imati i 48-voltna tehnologija: 48 V starter generator s remenskim prijenosom, 48 V litij-ionska baterija i najnovija generacija učinkovitih TSI motora ovdje kao eTSI čine novi blagi hibridni pogon.

Novi instrumenti i online infotainment sustavi stapaju se u jedan digitalni cockpit, područja s dodirnim tipkama i dodirnim klizačima usavršavaju ovaj digitalni svijet modela Golf. Informacijski spektar opcijski se nadopunjuje Windshield Head-up zaslonom. Dosljedna digitalizacija omogućuje – preko dodirnih površina, prirodnog upravljanja govornim naredbama i web-aplikacije „Alexa“ – samorazumljivo, a time i intuitivno rukovanje.

Marka Volkswagen upire svu snagu te se koristi digitalnim elementima za rukovanje i prikazima kako bi unutrašnjost podigla na novu razinu interakcije između čovjeka i stroja. Sustavi nisu umreženi samo međusobno već preko online jedinice za povezivost (OCU) sa svijetom izvan Golfa. Serijska OCU jedinica s integriranom eSIM karticom umrežava se s online funkcijama te uslugama značajki „We Connect“ i „We Connect Plus“.

Navigacija postaje interaktivna zahvaljujući internetskoj vezi jer su odsad POI odredišta koja se automatski prikazuju duž rute pohranjena s informacijama, primjerice, s telefonskim brojem za rezervaciju stola u restoranu preko smartphonea i bluetooth sučelja Golfa. Jedno je sigurno: umreženi, digitalni cockpit Golfa promijenit će način na koji vozimo automobil. Tehnološki je napredak u tom pogledu usporediv s uvođenjem prvog smartphonea s dodirnim zaslonom na tržište.

Novi paketi opreme

Volkswagen je nanovo konfigurirao spektar paketa opreme Golfa koji serijski dolazi s pet vrata. Dosadašnji paketi opreme „Trendline“, „Comfortline“ i „Highline“ dio su povijesti. U Hrvatskoj Golf stiže u tri linije opreme „Life“, „Style“ i „R-Line“. Svi novi paketi sadrže puno više komponenti opreme od usporedivih prethodnih varijanti.

Već osnovna oprema sadrži značajke kao što su LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla, sustav „Keyless Start“, digitalni cockpit, mobilne online usluge i funkcije „We Connect“ i „We Connect Plus“, višenamjensko kolo upravljača, automatski klima-uređaj, potpora zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“, nova potpora za skretanje, sustav nadzora okoline „Front Assist“ sa City funkcijom kočenja u nuždi i prediktivnim sustavom zaštite pješaka i funkcija Car2X.

#AUTO-MOTO#VOLKSWAGEN GOLF

Izdvojeno

02. lipanj 2020 21:53