tržišni lider

Splitski Tommy ima sjajne poslovne rezultate

Piše Jozo Vrdoljak
17. prosinca 2024. - 09:35

Splitski Tommy, koji posluje već 32 godine, jedan je od najvećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj. Tvrtka ima kontinuirani rast prihoda i tržišnog udjela te je dugogodišnji gospodarski lider i najveća tvrtka u Dalmaciji.

Prema podacima Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, Tommy ima najveći tržišni udio u Dalmaciji. Tommy grupa, osim maloprodaje, uključuje Bobis i Petason-Mesopromet, pokazujući kako se radi o jednom od najvećih poslovnih sustava u Hrvatskoj. Prema kriteriju uspješnosti poslovanja, Tommy se nalazi na 13. mjestu u Hrvatskoj. U prošloj godini ostvario je 611,66 milijuna eura prihoda uz kontinuitet rasta u odnosu na prethodne godine. Tommy je tako, s više od 4400 zaposlenika, ostao maloprodajni tržišni lider u Dalmaciji, broj radnika na razini grupacije dosegnuo je 530

Dva velika ulaganja

Proteklu 2024. obilježila su, između ostaloga, dva velika ulaganja: preuzimanje riječke tvrtke Brodokomerc Nova te stavljanje u funkciju i integracija logističko-distributivnog centra u Dugopolju u poslovni sustav Tommyja.

U proteklom periodu Tommy je otvorio jedanaest novih prodajnih mjesta, a deset ih preuređeno i modernizirano. Kontinuiranim ulaganjem, investicijama u rast i razvoj poslovanja, kao i razvijanjem novih projekata, Tommyjeva će liderska pozicija samo jačati, čemu svakako pridonose i povezana društva u sklopu Tommy Grupe. Tommy ulaže značajna sredstva u logistiku i distribuciju, čime se stvaraju pretpostavke za što efikasnije poslovanje i širenje. Stvaraju se i pretpostavke za organski rast, ali i rast kroz akvizicije poput preuzimanja tvrtke Brodokomerc Nova. Što se tiče preuzimanja tvrtke Brodokomerc Nova dobiveno je mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Inače, riječ je o uobičajenoj proceduri. Ovo preuzimanje za Tommy znači novi zamah u daljnjem razvoju i dodatno osnaženjei povećanje tržišnog udjela na nacionalnom maloprodajnom tržištu.

U tijeku je primjena i uvođenje Tommyjevih standarda poslovanja, tako da će se Brodokomerc Nova, kao tvrtka s dugom tradicijom i kvalitetno disperziranom prodajnom mrežom, revitalizirati Ovo preuzimanje i investicije na području grada Rijeke svakako će biti kvalitetna baza za širenje na području Primorsko-goranske i Istarske županije. Iz Tommyja napominju kako to podrazumijeva značajne investicije koje Tommy planira na tom području. U ovom trenutku u funkciji su 42 maloprodajna objekta tvrtke Brodokomerc Nova.

Logističko-distributivni centar u Dugopolju, koji je nedavno dovršen i počeo je s radom, nalazi se u poslovnoj zoni Dugopolje, a jedan je od Tommyjevih najvažnijih novijih projekata. Radovi su izvedeni na zemljištu površine 80.000 četvornih metara, a sam poslovni objekt obuhvaća 38.000 četvornih metara bruto površine. Njegov skladišni kapacitet je 35.000 paletnih mjesta u nekoliko temperaturnih režima skladištenja.

Projekt uključuje i instalaciju solarnih panela na zgradi. U poslovnom kompleksu logističko-distributivnog centra u Dugopolju radit će oko 250 radnika. Ta strateška investicija jedna je od najvažnijih u više od 30 godina postojanja tvrtke i donijet će novi iskorak u poslovanju, osobito kroz optimizaciju i racionalizaciju logističkih procesa. Na ovaj način Tommy je u jednu objedinio nekoliko skladišnih lokacija na kojima je do sada poslovao, a koja je tehnološki opremljena prema najsuvremenijim standardima u skladu s kriterijima održivog razvoja.

image

Logističko-distributivni centar tvrtke Tommy u Dugopolju
Tom Dubravec/CROPIX

Tom Dubravec/Cropix

Iz Tommyja kao važnu činjenicu u svom poslovanju ističu to što su postigli povezanost s kupcima i visok stupanj lojalnosti u svih svojih 220 prodajnih mjesta u Hrvatskoj, koja su rasprostranjena diljem devet hrvatskih županija i u gradu Zagrebu. Tommy je također i nositelj međunarodnog certifikata “Customer’s Friend - Vrhunska izvrsnost za 2023./2024”. Dok se mnogi poslodavci suočavaju s izazovima zadržavanja radne snage, Tommy dokazuje da je moguće drugačije - ulagati u ljude, nagrađivati trud i graditi radno okruženje u kojem zaposlenici mogu napredovati. U samo dvije godine Tommy je u povećanje plaća i prava radnika investirao čak 16 milijuna eura. Za radnike u maloprodaji i logistici neto primanja su u tri godine porasla za više od 60 posto. Uz božićnice i uskrsnice, zaposlenici uživaju u naknadama za prehranu, prijevoz, stimulativnim bonusima te dodatnim pogodnostima poput jubilarnih nagrada i slobodnih dana za obiteljske trenutke. No, Tommy ne staje ovdje - već početkom 2025. najavljeno je novo povećanje plaća te će se u plaće i prava radnika investirati preko 10 milijuna eura, posebno za zaposlenike u maloprodaji i logistici, koji čine srž kompanijskog uspjeha. Ovo je samo još jedan korak u dugoročnom planu ulaganja u ljude.

Tommy ne bi mogao ostvariti lidersku poziciju bez kvalitete proizvoda koju nudi u prodajnom asortimanu. Iz Tommyja su istaknuli da je zastupljenost hrvatskih proizvoda na njihovim policama veća od 70 posto te da je potpora domaćoj proizvodnji strateška odrednica i trajni interes ove kompanije.

Prehrambeno-prerađivačka proizvodnja

Kroz povezana društva u sklopu Tommy grupe integrirana je i prehrambeno-prerađivačka proizvodnja, koja osigurava stabilnost i konkurentnost nabavnog lanca uz poseban nadzor kvalitete proizvoda. Strateška povezanost s Tommyjem osigurava proizvodnim tvrtkama Petason i Bobis adekvatnu popunjenost proizvodnih kapaciteta i zastupljenost na tržištu te poslovanje koje jamči daljnji rast uz tehnološki razvoj i investicije.

Petason, zahvaljujući, između ostalog rastu i razvoju maloprodajnog sustava Tommy, ostvaruje odlične poslovne rezultate. U 2023. godini tvrtka Petason je ostvarila ukupan prihod od 47,97 milijuna eura. Dnevni plasman proizvoda je između 50 i 70 tona mesa i mesnih prerađevina, u asortimanu koji obuhvaća više od 250 mesnih proizvoda.

Tvrtka je u zadnjih pet godina s ciljem razvoja i praćenja tržišnih trendova investirala više od sedam milijuna eura u tehnologiju i opremu, a proizvodnja se odvija prema najvišim standardima, što potvrđuju i prehrambeni certifikati IFS, ISO i HACCP koji jamče sigurnost i kvalitetu proizvoda.

Petason je jedna od vodećih industrija u segmentu proizvodnje svježeg mesa i mesnih prerađevina na ovom području. Tommy je u vlasničku strukturu Petasona ušao 2003. godine. Godinu kasnije preuzeli su nekadašnji gigant Mesopromet u stečaju i nakon toga, u relativno kratkom vremenu, izradili respektabilnu kompaniju u mesnoj industriji. Stopostotni udjel u Petasonu realiziran je u 2022. godini. Što se tiče Bobisa, Tommy je u njegovu vlasničku strukturu ušao 2014. godine.

Bobis je u tom trenutku imao ozbiljnih poslovnih problema, zastarjelu tehnologiju i nagomilane gubitke. Potpuno preuzimanje Bobisa realizirano je 2019. godine. Od tada velikim investicijama i ulaganjima u novi pogon s najsuvremenijom tehnologijom Bobisu je vraćen stari sjaj i prepoznatljivost.

Uspješni Bobis

Velika su bila i ulaganja u kvalitetne kadrove, organizaciju cjelokupnog sustava i u poslovne procese. U deset godina, pod upravljanjem Tommyja, Bobis je utrostručio prihode. Integracija u sustav Tommy grupe donijela je dodatni razvojni potencijal, pa su proizvodi prisutni u prodajnoj mreži Tommyja, ali i u 55 vlastitih prodajnih mjesta.

Prije tri godine otvorena je nova tvornica s proizvodnim kapacitetom većim od 50 milijuna proizvoda godišnje, uz mogućnost širenja kapaciteta. Bobisov proizvodni asortiman sastoji se od 400 pekarskih i slastičarskih artikala, s potencijalom širenja asortimana kroz nove proizvodne inovacije, poput ručno rađenih kruhova, proizvodnje zdravih proizvoda bez aditiva i s manjim udjelom soli uz primjenu prirodnih kvasaca - kiselih tijesta, koja su suštinski otklon od industrijskog pristupa pekarskoj i slastičarskoj proizvodnji. U planu je i širenje Bobisova proizvodnog objekta, odnosno realizacija druge faze ulaganja.

Ukupni prihodi Bobisa u 2023. godini iznosili su 30,61 milijun eura.

Više od 1,5 milijuna eura donacija

Tommyjevi godišnji izdaci za potpore sportskim, kulturnim i humanitarnim događajima i organizacijama godišnje premašuju 1,5 milijuna eura. Sponzoriraju i doniraju brojne sportske klubove i udruge: HNK Hajduk, Sportske igre mladih, kulturne, društvene, humanitarne i tradicijske događaje, te institucije i pojedince -Viteško alkarsko društvo Sinj - Alka, Festival dalmatinskih klapa Omiš, Splitski festival, Večeri dalmatinske pisme Kaštela, Sportske igre mladih, Split maraton, Maraton lađa.
Što se tiče Hajduka, ističu da su imali i imaju odlične odnose sa svim upravama Hajduka. Ponosni partner TOMMY i HNK Hajduk, predstavili su zajedničku
kampanju “Vridilo se rodit”. Kampanja je usmjerena na sve pozitivne vrijednosti koje Tommy i Hajduk nastoje promicati i usaditi najmlađima, kako kroz rad s djecom, unutar Akademije, tako i s posebnim naglaskom na sve naše male navijače i članove, koji su kroz razne aktivnosti uključeni u život velikog Kluba

25. prosinac 2024 07:04