StoryEditor
Trendkonstruktivno doba

Izvucite najbolje iz izolacije: imamo super ideje za opuštanje i buđenje pozitivne energije, isprobajte ih sve!

Piše Ivana Tolj
7. travnja 2020. - 19:06

Pandemija virusa i stroge mjere u prevenciji širenja istog, zatvorili su nas u naše domove. Mnogi smo se tako našli suočeni s raznim emocijama - pozitivnim i negativnim, tjeskobom, brojnim dilemama, ali i s novim vizijama naših međuljudskih odnosa.

Kako se nositi s karantenom, kako iz nje izaći kao bolja osoba, ali i što nas točno čeka kada završi ova globalna situacija, samo su neka od pitanja koja nas svih muče posljednjih tjedana, a neizvjesno je i kada ćemo na njih dobiti odgovore. No, želite li se iz karantene 'izvući' neokrznuto na svim poljima, sada nikako nije vrijeme niti za žalopojke, niti za dosadu. 

Sada, više nego ikada, potrebna nam je pozitivna energija i mnoštvo ideja za opuštanje, a u nastavku otkrijete neke od njih.

Vanjski prostor

Većina nas se posljednjih tjedana, zatvorena u svojim domovima, suočila s raznim situacijama u kojima smo izgubili strpljenje ili smo potencirali svađe sa svojim ukućanima. Osobno, i sama sam ih nekoliko izazvala, a gotovo sam sigurna da inače nikada ne bih tako lako izgubila strpljenje i reagirala na - doslovno, sitnice poput mrvica u kuhinji ili razbacane odjeće.   

Prekomjerni ostanak u izolaciji, između četiri zida, neosporno se morao odraziti, kako na mene, tako i na moje ukućane, a vjerojatno i na veliki broj ljudi diljem svijeta. Potreba za izlaskom u vanjski prostor tako je postala jača no ikada prije.

S obzirom na to da vanjsko šetanje, pod uvjetom da se pridržavamo mjera opreza, nije zabranjeno predlažemo da kada god je moguće neko vrijeme provedete na svježem zraku. Bilo da odete u vrt u dvorištu, odlučite se za šetnju šumom, plažom ili jednostavno svojom ulicom, malo promjene svakome će dobro doći. Udahnite zrak, upijte koju zraku sunca, razgibajte se i dozvolite svom tijelu da se pokrene. 

Vježbe za mozak

Koliko god je u 'karantena situaciji' bitna fizička aktivnost, od iznimne je važnosti da ne zapostavimo i svoje mentalno zdravlje. Održavati svoj mozak aktivnim trebalo bi biti na listi naših prioriteta, a načini na koje je to moguće mogli bi vas potaknuti da se okušate u nekim novim hobijima, pročitate neke nove naslove, riješite zadatke koji vas muče ili pak - meditirate.

U ovoj situaciji, meditacijom biste mogli ublažiti psihološke stresove i tjeskobu, a koji god stil prakticirali, možete iskoristiti bilo koje doba dana i bilo koji kutak stana, sve dok se osjećate ugodno i opušteno.

Video pozivi

Vrijeme izolacije prvenstveno je teško zbog nemogućnosti kretanja i obavljanja stvari na koje smo navikli u svakodnevnom životu, ali i zbog nemogućnosti druženja s dragim osobama, prijateljima i obitelji. 

Ipak, izolacija ne mora nužno značiti usamljenost. Pozovite stoga osobe koje vam nedostaju na video poziv, organizirajte 'sastanak' s članovima svoje obitelji koji nisu uz vas, ili pak osmislite tematsku zabavu na 'Zoom-u' za vas i vaše prijatelje. Osjećaj nije isti, u to vas nitko neće uvjeriti, no u nedostatku bolje opcije, prihvatite onu koju imate kao najbolju moguću.

Još uvijek ih niste nazvali!?

Mislite na svoje zdravlje!

Brašno, kvasac i piletina posljednjih tjedana pokazali su se kao najtraženiji proizvodi u zemlji, no prilikom izolacije i nemogućnosti pristupa pojedinim trgovinama, ljekarnama i bolnicama, bitno je opskrbiti se i lijekovima bez kojih ne možete, posebice ako ste kronični bolesnik, ili jednostavno patite od proljetnih alergija. Stoga, mislite na vrijeme na ono što vam je bitno, da kasnije ne budete u panici

Također, ovo vrijeme iskoristite i na rad na sebi te pokušajte smanjiti neke ovisnosti. Kofein i cigarete svakako bi bile u ovoj rubrici. Razmislite o tome da jutra započnete sa šalicom čaja, a svaki put kada vam dođe želja za cigaretom, pokušajte je kompenzirati nekom konstruktivnom radnjom. Jasno, bit će potrebno neko vrijeme prilagodbe na ove 'mjere', no gledajte na njih kao na pozitivne ishode trenutne situacije i priliku za uvođenje promjena u svoj život.

Online svijet

Posljednjih tjedana, gotovo je nemoguće izbjeći vijesti iz cijelog svijeta o pandemiji i globalnim posljedicama djelovanja koronavirusa. Osjećate li da takve vijesti u vama izazivaju tjeskobu, pokušajte ih dozirati te provjerite omiljene portale jednom ili maksimalno dvaput dnevno.

Također, višak slobodnog vremena kojeg sada imate, pokušajte iskoristiti konstruktivno i ne dopustite si prekomjerno korištenje i konzumiranje društvenih mreža, posebice ako vam stvaraju osjećaj zasićenja ili negativnih emocija. Ako mislite da je potrebno, instalirajte si na mobitelu aplikaciju koja mjeri vrijeme koje provodite online, te razmislite kako to možete promijeniti.

I najvažnije od svega - radite li od doma, ne zaboravite povući granicu između radnog i slobodnog vremena. To što je vaš radni laptop sada u vašoj dnevnoj sobi, ne znači nužno da morate cijeli dan razmišljati o poslu. Dajte si malo oduška i uživajte u slobodnim trenutcima, a laptop jednostavno - poklopite.

Zahvalnost

I posljednja stavka, ali nimalo najmanje bitna jest - zahvalnost. Situacija u kojoj smo se kolektivno našli trebala bi nam poslužiti kao pokazatelj brojnih grešaka koje radimo, ali i stvari na kojima trebamo biti zahvalni.

Uzmite nekoliko minuta svakog jutra da zapišete pet stvari na kojima ste zahvalni - ovakav način razmišljanja pomoći će vam da preusmjerite svoje misli na pozitivu, a vrijeme koje provedete na ovaj način obogatit će vas kao osobu, partnera, prijatelja i stanovnika Zemlje.

#POZITIVNA ENERGIJA#KARANTENA#IZOLACIJA#RAD NA SEBI

Izdvojeno

03. lipanj 2020 09:10