StoryEditor
Auto motoToyota GR 86

Sportaš s većim motorom i više snage

16. travnja 2021. - 06:37
Toyota

Toyota je skinula veo s novoga sportskog coupea GR 86, gotovo pet mjeseci nakon što je Subaru uradio isto s BRZ-om. Više od 200.000 primjeraka prvobitne verzije je pronašlo vlasnike, a nasljednik ima za cilj nadmašiti je na svim frontovima, u isto vrijeme zadržavajući dobitnu formulu. Da bi masa bila pod kontrolom, inženjeri su iskoristili aluminij za krov i krila, u isto vrijeme modificirajući prednja sjedala i ispušni sustav. Redizajnirani krov je donio još jednu veliku prednost, a to je snižena (inače niska) točka težišta, što će sigurno doprinijeti boljim voznim karakteristikama.

Torzijska krutost je poboljšana za oko 50 posto, tako da novaka krasi bolja stabilnost, dok su dimenzije u velikoj mjeri ostale iste. Automobil je dugačak 4265 milimetara, 1775 milimetara je širok 1310 visok, dok međuosovinski razmak iznosi 2575 milimetara. Kada je opremljena standardnim šest stupnjeva mjenjačem, Toyota GR 86 ima masu od samo 1270 kilograma. Opcijski će biti dostupan automatski mjenjač s istim brojem stupnjeva prijenosa.

Za pogon je zadužen veći 2,4-litreni benzinac, koji zamjenjuje staru 2,0-litrenu jedinicu. Naravno, i dalje se radi o bokser atmosfercu, ovoga puta s 235 KS pri 7000 o/min i 250 Nm pri 3.700 "điri". Unaprijeđeni pogonski agregat omogućava sprint od 0 do 100 km/h kraći za 1,1 sekundu, tako da on sada iznosi 6,3 sekunde. Ovo je odličan potez jer je ranijem modelu zaista nedostajalo više „vatre“ pri brzom startu iz mjesta.

Pored izvlačenja dodatne snage, Toyota kaže da motor ima bolji odziv i pruža „uglađenu, opuštenu tranziciju od niskih do visokih obrtaja“. Pridružujući se GR Yarisu, GR Supri i budućem GR Super Sport hiperautomobilu, novi GR 86 također može se pohvaliti čitavim nizom aerodinamičnih unaprjeđenja, razvijenih u cilju poboljšanja stabilnosti i odziva na upravljačkom sustavu. Prednji ovjes je u MacPherson formi, dok su straga dvostruka poprečna ramena. Naplatci od 18 inča „obuveni“ su u gume dimenzija 215/40.

Već na prvi pogled se vidi srodnost sa Subaru BRZ-om jer ova dva japanska coupea dijele mnogo toga kada je o vanjskom dizajnu riječ. Najočigledniju razliku predstavlja dizajn prednje maske, s tim što je Toyotina za nijansu „agresivnija“. Zapravo, slična je rješenju kod GR Yarisa, a primjećujemo da i LED farovi nisu identični kao na Subaruovu ekvivalentu. Kabinski prostor je također u „deja vu“ stilujer je praktično identičan onom kod BRZ-a, osim neznatno drugačijeg tapacirunga sjedišta i GR oznaka na volanu.

Novak se može pohvaliti istim sedam inčnim vozačkim displayem i osam inčnim ekranom info-zabavnog sustava. Od oblika ventilacijskih otvora i sjedišta, pa do prekidača i papučica, GR 86 i BRZ dijele praktično identičnu unutrašnjost. Što se tiče sigurnosti, model s automatskim mjenjačem je opremljen Subaruovim EyeSight Driver Assist tehnologijom.

Druga generacija Toyote GR 86 će krenuti s prodajom u Japanu ove jeseni, s tim što će detalji o situaciji s drugim tržištima biti objavljeni kasnije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. svibanj 2021 23:01