StoryEditorOCM
KorčulaPRODULJENI ROKOVI|

ZAVRŠETAK RADOVA PRVO NAJAVLJEN ZA SPRANJ, PA ODGOĐEN ZA RUJAN: Lukobran u ACI marini u Korčuli još nije gotov

Piše dora lozica
23. srpnja 2021. - 20:01

"Završetak radova na lukobranu ACI marine Korčula očekuje se najkasnije do 27.7.2021. godine i za sada nema naznaka da će doći do produljenja predviđenoga roka" - istaknula je Adriana Mišković, voditeljica komunikacijskih poslova Aci marine krajem ožujka ove godine.

Malo tko je u Korčuli povjerovao da će radovi na 270 metara dugom lukobranu biti gotovi do 27. srpnja i da će marina u Korčuli proraditi punim kapacitetom, a prognoze nezadovoljnih Korčulana su se i obistinile. Voditeljica komunikacijskih poslova Mišković ostavila je, moramo reći, prostora za evenutalno produljenje radova zbog "izuzetno loših vremenskih uvjeta" kako je naglasila u ožujku pa se prije nekoliko dana i pozvala na taj argument prilikom odgovora na naša pitanja.

"Radovi u ACI marini Korčula odvijaju se dinamikom koju dopuštaju sve objektivne okolnosti. Jedna od takvih okolnosti su i nepovoljni vremenski uvjeti, koji su ujedno ključni razlog produljenja roka završetka radova do kraja rujna 2021. Sve takve nepredviđene, ali moguće okolnosti uzete su u obzir tijekom procesa ugovaranja i potpisivanja Sporazuma s izvođačima te su unaprijed definirane. Po završetku radova u ACI marini Korčula bit će rekonstruiran lukobran koji štiti unutarnji akvatorij, točnije 159 vezova u moru, 16 mjesta za suhi vez te prihvat megajahti do 45 metara dužine", istaknula je Mišković.

Nema šanse da lukobran bude gotov u rujnu, kažu nam djelatnici marine, možda krajem listopada, ali izglednije je da će to biti do kraja godine. No, kad prođe sezona, nije ni važno kad će lukobran biti gotov, ova je sezona nepovratno upropaštena. Korčulani, osim što se bore protiv svima poznate pandemije, skraćene i oslabljene sezone kao i tjeskobe zbog evenutalnog naglog zatvaranja i prekidanja sezone, ove su godine ostali i bez marine, odnosno većeg dijela kapaciteta.

"Kapacitet marine je 159 vezova. Iako je u tijeku rekonstrukcija lukobrana, marina i dalje dočekuje nautičare i plovila na 50% kapaciteta od čega je 30% tranzitnih", kaže voditeljica komunikacija Mišković, no realnost je ipak nešto drugačija.

Kako doznajemo od djelatnika, istina je da marina trenutno koristi 50 posto kapaciteta, međutim, tranzitnih plovila koja donose zaradu nema ni 30 posto. Marina ima oko 35 plovila koja plaćaju vez za cijelu godinu, oni ponekad izlaze iz marine na nekoliko dana o čemu obavijeste recepciju pa se njihov vez može koristiti za tranzitne brodove. Tranzitnih vezova koji su donosili zaradu marini i gradu u regularnim sezonama bilo je oko 80 do 90 dnevno, a trenutno ih ima 15 do 20. Tranzit donosi profit, a on je na niskim granama, sva sreća, kažu djelatnici, da je srednji most nedavno stavljen u fuknciju pa smo dobili i tih dvadesetak vezova.

Nautičare koji se nemaju gdje privezati šalju na vezove i sidrišta u neposredno blizini grada, u Luku Uš, Ježevicu i Žrnovsku Banju. Dobro je kad završe u Luci Uš, kažu Korčulani, problem je kad završe u Lumbardi gdje marina radi punim kapacitetom, onda tamo i ostanu i tamo troše! Još veći je problem kad uopće ne dolaze na ovaj dio otoka već se preusmjere u novoizgrađenu marinu u Veloj Luci.

Korčulane zanima tko je odgovoran da za vrijeme pandemije ne radi ni marina. Iz Aci marine, međutim, smatraju da je bolje smanjiti kapacitete u ionako upitnoj sezoni.

"Uoči početka realizacije investicije, detaljno su analizirani i planirani troškovi rekonstrukcije, kao i vremenski okvir radova, te je provedena analiza utjecaja na rad ACI marine Korčula u potencijalnom slučaju produljenja radova, prvenstveno zbog manjih kapaciteta marine te utjecaja pandemije COVID-19 na poslovanje. Procijenjeno je da će potencijalni izgubljeni prihodi biti manji upravo tijekom trajanja sezone koju i dalje u najvećoj mjeri obilježava snažan utjecaj pandemije na ukupni turizam", poručila je Mišković.

Barem nam ne mlate više po glavi, kažu nam Korčulani koji su početkom mjeseca nekoliko dana trpili nesnosnu buku iz obližnje marine. Radovi su dozvoljeni nakratko kako bi se lukobran što prije završio, a u tijeku su isključivo radovi na postavljanju instalacija, oblaganja kamenom i ostali završni radovi koji su u domeni dozvoljenih građevinskih aktivnosti, kažu iz Aci marine.

U svakom slučaju, rekonstukcija lukobrana zaista hoće Korčulanima, jednom kad radovi budu gotovi, donijeti mnoge dobrobiti. Cilj rekonstrukcije je osiguravanje maksimalne sigurnosti i stabilnosti, odnosno bolja zaštićenost uslijed nepovoljnih vremenskih utjecaja, ponajprije jakih sjevernih vjetrova. Također, nakon postavljanja nove električne i vodovodne infrastrukture,

hidrantske mreže te internetskog signala, bit će povećana razina usluge, dok će se oblaganjem lukobrana kamenom marina u potpunosti uklopiti u vizualni identitet grada. U narednim godinama predviđeno je i srednji gat te obalni plato obložiti kamenom, otkrila nam je Mišković. No, bilo bi lakše i Korčulanima i nautičarima kad bi iskrenije i točnije komunicirali u kontekstu termina i kapaciteta.

26. travanj 2024 09:50