‘Ko prvi kupi karte, njegova djevojka! – otprilike glasi odgovor Kapetan Luka – Krilo, brodara na državnoj, brzoj katamaranskoj liniji 9608 Korčula – (Prigradica) – Hvar – Split i obrnuto za koju u nedjelju putnicima iz Korčule nije bilo karata jer su se sve rasprodale u Hvaru.
Otočani će u Hrvatskoj često reći da su građani drugog reda i najčešće će biti u pravu, a što je otok južnije, okolnosti su tužnije. Potvrdilo se to u nedjelju 4. svibnja kad su studenti, koji inače imaju besplatan prijevoz spomenutom katamaranskom linijom do Splita, ostali bez karata jer su se pokupovale na Hvaru. Dio studenata putovao je do Splita, dio je trbao nastaviti dalje do Zagreba, a da situacija bude još i gora, nedjeljom i praznikom spomenuti katamaran kreće u 13 sati umjesto u 6 ujutro pa su studenti iz Korčule uglavnom morali odustati od putovanja.
Država stanovnicima otoka Korčule za Split subvencionira jednu brodsku i jednu katamaransku liniju iz Vele Luke te jednu katamaransku iz Korčule što znači da će otočani kartu platiti jeftinije, a studenti, učenici i umirovljenici se mogu voziti besplatno. Tzv. korčulanski katamaran za Split istočnom dijelu otoka jedina je subvencionirana linija na koju računaju budući da je Vela Luka udaljena gotovo 50 kilometara od Korčule. Istodobno, stanovnici otoka Hvara na raspolaganju imaju sve subvencionirane brodske i katamaranske linije koje kreću iz Lastova ili Korčule te još dvije brodske i dvije katamaranske linije, ukupno tri brodske i četiri katamaranske linije!
Iako se Korčulani koriste samo jednom linijom, a Hvarani s čak sedam, nije prvi put da su skoro sve karte prodane na Hvaru pa je katamaran iz Korčule u nedjelju krenuo gotovo prazan. Kapacitet katamarana Krilo Carbo je oko 350 putnika, a nezadovoljni roditelji iz Korčule kažu da ih je u nedjelju više od 300 prodanu na Hvaru. Uzmite u obzir i da putovanje brzobrodskom linijom iz Korčule do Splita traje nešto više od dva i pol sata, a iz Hvara jedan sat.
„Moje je dijete već imalo dogovoren BlaBlaCar za Zagreb, na kraju je morao odustati. Kad su studenti shvatili da katamaran za Split kreće skoro prazan, molili su mornare da ih puste do Hvara pa da tamo sjednu na stepenice ili na pod, ali nisu im dopustili. Rekli su im da krenu kasnije poslijepodne s linijom koja nije subvencionirana i plate kartu 30 eura. U žurbi bi čak i to napravili, ali mom je djetetu tad bilo nemoguće nastaviti dalje za Zagreb“, ispričala nam je nezadovoljno majka jednog otočnog studenta pitajući se zašto ne postoji neki alat kojim se regulira prodaja karata za državne, subvencionirane linije. Pola – pola, smatra majka, bilo bi najpoštenije.
Isto pitanje postavili smo Agenciji za obalni linijski pomorski promet, odgovorili su nam da su upit proslijedili brodaru koji liniju održava, odnosno Kapetanu Luki te da će nas obavijestiti o odgovoru. U međuvremenu smo se obratili brodaru, na pitanja nam je odgovorila Ivana Tomić, pomoćnica zamjenika direktora ističući pravilo - tko prvi dođe, taj kupi i karte, budući da se niti za jednu liniju, bilo državnu ili komercijalnu, ne mogu napraviti rezervacije.
„Nema toga da se karte čuvaju za nekoga, katamaran ima ograničen kapacitet i nije ni za koga rezerviran. Ove nas godine čeka veliki bum u turizmu, sezona će biti bolja i od rekordne 2019. tako da bi bilo dobro razmišljati o tome da se karte kupe na vrijeme ako planirate putovati. Statistike za turističku sezonu su jako dobre, osigurajte svoje mjesto na vrijeme“, upozorila je Ivana Tomić.
Beskrajna bitka otočana s ostatkom svijeta, odnosno s državom i onima koji odluke donose, a na otoku ne žive i s raznim brodarima koji linije održavaju s pritiskom profita i zarade, nastavlja se i dalle. Neke su linije možda neisplative, ali su otočanima od životne važnosti. Iako je danas povezanost otoka s kopnom bolja nego je nekad bila, još uvijek važi ona – tko bliže otoku, bliže oltaru. Strah nas je i promisliti kako je Lastovcima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....