StoryEditorOCM
DubrovnikKAD ĆETE SE ‘UZETI‘?

ZARUKE NIKAD DUŽE NISU TRAJALE: Mladim parovima vjenčanja su zbog korone postala noćna mora!

Piše Kristina Filičić
5. svibnja 2021. - 18:04

Pandemija je opasno uzdrmala gospodarstvo, a među djelatnostima najpogođenijim covid krizom svakako je 'event industrija'. Ograničena okupljanja, držanje distance, mjere koje se mijenjaju na strože ili labavije skoro svaka dva tjedna... onemogućuju organiziranje društvenih događaja poput svadbenih svečanosti. Najsretniji dan parovima koji kreću u zajednički život postao je noćna mora, termini se prolongiraju, lista uzvanika skraćuje, a vrijeme neumoljivo teče.

- Event industrija i industrija vjenčanja je prva fasovala i zadnja koja će se vratiti na noge. Čeka nas dug put oporavka dok zagrljaji opet ne budu dopušteni – kaže Ines Nanić, predsjednica Strukovne grupe organizatorica vjenčanja Županijske komore Dubrovnik.

image
Ines Nanić, predsjednica Strukovne grupe organizatora vjenčanja pri Županijskoj komori Dubrovnik
Agencija ‘Dubrovnik Event‘

Organiziranje destinacijskih, odnosno vjenčanja za strance u Dubrovniku, doslovce je zamrlo. Njezina agencija Dubrovnik Event u listopadu 2019. organizirala je zadnje vjenčanje. Optimizam izostaje i pred novu sezonu.

- U 2019. smo imali 34 klijenata, a lani dva. Jedne zaruke dvoje ljudi i lokalno otvorenje butika. Lanjski pad prometa nam je, kao i većini organizatora evenata bio 95 posto u odnosu na godinu prije – kaže Nanić. Za dobrih godina u prosjeku bude 30 klijenata godišnje, od travnja do listopada. Za većinu klijenata treba organizirati dva do tri događanja, od roštilijade na plaži za uzvanike, ceremonije vjenčanja idućeg dana, pa ponovnog druženja na pikniku brodom, izletu na otok...

Mikro je in

Upita ima, ali za 2022. i 2023. Ljudi su iznimno oprezni. Prevladava britansko tržište, a zadnja dva tjedna Amerikanci šalju dosta upita. Oni koji trenutno otkazuju, ističe organizatorica vjenčanja, bukirali su 2018.

- Ti ljudi su tri godine zaručeni. Naravno da im je preko glave stalnih prebacivanja, traženja novih datuma, komunikacije sa svatovima... Imamo klijente kojima smo datum vjenčanja šest puta prebacivali.

Pandemija je utjecala i na trendove. Danas se zbog ograničenja traže i nude mikro vjenčanja. Ta priča je ljudima zanimljiva, otkriva Nanić, jer im budžet može 'pokriti' veću ekskluzivnost za 10 nego za 50 uzvanika, od ekskluzivnog menija, više vrsta vina, bogatijeg dekora...

Nema plana

- Najveći problem RH je nedostatak ikakvog plana i to će nas koštati. Niti znamo kuda idemo, niti kad će mjere početi popuštati. Britanija je napravila akcijski plan i u planu je da se 1. srpnja život vrati u normalu. Kod nas nema naznaka. Mi živimo i dalje od mjera do mjera. O našoj industriji jako malo ljudi razmišlja – kaže organizatorica vjenčanja Ines Nanić i nastavlja:
- Život je stao, ne može se ništa planirati. A ovo je industrija koja se planira, ne možeš reć ',sad su mjere bolje pa ću idući vikend imat vjenčanje'. Toliko je uključeno partnera u organizaciju da se to vjenčanje na kraju i desi. Imamo svakodnevno upite, ali mi tim ljudima ništa ne možemo reći. Upravo zbog apsolutnog nedostatka plana bojim se da će nama kriza trajati puno duže.

- To može biti prekrasno pogotovo kad se iznajmi neka mala ekskluzivna vila, heritage ili boutique hotel. Sve je na jednom mjestu, nema miješanja kao kod 200 ljudi. Ako je jedna obitelj, to može biti potpuno normalno vjenčanje bez posebnih mjera i maski. S plesom, rukovanjem i zagrljajem. Naravno da osoblje mora imati maske, svi moraju imati negativne testove – pojašnjava Nanić pa dodaje kako su otoci postali zanimljivi baš zbog privatnosti i izoliranosti, što ljudima ulijeva sigurnost. S kvalitetnim marketingom i logistikom otoci bi mogli dugoročno profitirati. Njezina agencija najviše vjenčanja organizira na Kalamoti, Lopudu te Mljetu.

image
Vjenčanja su proteklo desetljeće postala statusni simbol
Agencija ‘Dubrovnik Event‘

- Preporučimo klijentima svadbe na otoku. Tu su smješteni i sve im je tu organizirano, kreću se kao grupa. Ponuditi paket vjenčanje za 10 ljudi na otoku gdje je sve uključeno, danas se posebno traži. To je ono od čega smo svi u organizaciji vjenčanja bježali, jer smo uvijek govorili da su vjenčanja personalizirana. Ali došlo je vrijeme kad ljudi gledaju kako će na što jednostavniji način doći do onoga što žele – pojašnjava Nanić promjenu trendova u organiziranju vjenčanja.

- Vjenčanja su proteklo desetljeće postala statusni simbol. Bentleya ili jahtu svatko može kupiti, digneš kredit, ali napraviti privatni event od nekoliko stotina tisuća dolara ili eura to je statusni simbol koji ne može svatko priuštiti. Raskošno, luksuzno vjenčanje obično jest veće, minimalno 50 ljudi. Neki se vole pokazati većem broju ljudi. Kad smo radili arapska, američka ili indijska vjenčanja, to su kulture kojima je prirodno da troše ozbiljne količine novca na vjenčanje. I tu je obično više od sto ljudi – kaže predsjednica Strukovne grupe organizatora vjenčanja i dodaje kako je vjenčanje individualno jer 'netko u startu želi mirko, a netko trodnevno slavonsko vjenčanje'.

'Wish' lista

Poslovanje iz 2019. godine neće se vratiti prije 2023. čak i kasnije, predviđa, pogotovo što se tiče većih evenata.

- Dubrovnik je prije bio na 'wish' listi ali sve je to poništeno. Nije trebalo puno marketinga za Dubrovnik prije, ali reputacija koju smo imali nije dovoljna. Sad će biti bitno samo da se putuje i da ljudi dobiju vrijednost za novac. Na tome trebamo poraditi. Idealno je vrijeme za brendiranje Dubrovnika kakvog želimo.

image
U trendu su mala obiteljska mikro vjenčanja
Agencija ‘Dubrovnik Event‘

U covid vremenu, kaže, malo su se 'poigrali' s tržištima. Umjesto standardnih, okrenuli su se tržištima na kojima postoji veliki broj klijenata i na kojima bi se Dubrovnik mogao brendirati kao zanimljiva destinacija za luksuzna vjenčanja.

- Japan, Kina, općenito Azija je tržište kojima smo jako zanimljivi koje smo minimalno iskoristili u kojem ima izuzetno kvalitetan postotak imućnog stanovništva koji traže nove lokacije na koje bi putovali, radili evente. Oni su iznimno zanimljivi za vjenčanja. Letovima smo loše povezani tako da njihova vjenčanja neće biti veća od 10, 15 ljudi što idealno pada u okvir mikro vjenčanja. Tihi su pa to što imamo glazbu dozvoljenu do 23 i 30 sati, njima nije problem, što velikoj većini jest – savjetuje Ines Nanić.

image
Većina organizatora događanja bilježila je lani pad prometa od preko 95 posto u odnosu na 2019.
Agencija ‘Dubrovnik Event‘
Udružili se da prežive

Industrija vjenčanja je, kaže vlasnica agencije Dubrovnik Event Ines Nanić, ušla u 'survival mode'. Razmišljati o velikim američkim, arapskim, libanonskim vjenčanjima je suludo.
- Sad se treba orijentirati na mala personalizirana obiteljska vjenčanja. Prije pandemije, iskreno, uopće nisam radila ta mikro vjenčanja. Profitabilnost je na njima iznimno manja. Ali adaptirali smo se. Puno radimo na pozadinskim stvarima čisto da budemo vidljivi. Kad se sve ovo smiri ljudi će putovat negdje i sad je vrijeme za biti vidljiv. Tako je i krenula Strukovna grupa organizatora vjenčanja. To je fantastičan proizvod suradnje u doba pandemije. Nas desetak agencija se konačno povezalo i to nam je korona donijela. Imamo online sjednicu s HGK i svima koji su se prijavili da sudjeluju na osnivačkoj sjednici Zajednice industrije vjenčanja u cijeloj RH. Jer ovo je snažna industrija u RH, pogotovo u Dubrovniku – poručuje predsjednica Strukovne grupe.

24. travanj 2024 16:53