Pokažu li se trendovi u turizmu 2025. kako ih predviđa istraživanje Booking.coma, skriveni dragulji hrvatskoga juga kakva je plaža Pasjača u Konavlima mogli bi ostati pošteđeni masovnog posjeta turista i dostupni samo upućenim znalcima i domaćim ljudima.
Onakva kakva je bilo poznata samo Konavljanima i njihovim rijetkim gostima, prije nego je postala planetarno poznata kao The Most Instagrammable Beach. Hordama turista za fotografiju na Pasjači s azurno plavim morem zadnjih godina nije smetao ni nepristupačan teren, niti uspon uskom stazom do vrha Konavoskih stijena, dolazili su minibusevima, taksijima, izravno s aerodroma, sve kako bi na Instagramu zabilježili svoj boravak na najljepšoj od svih plaža… Domaćima je ostalo samo da njorgaju zbog tolike gužve, ili presele šugaman na neko drugo kupalište.
No sukladno trendovima kako ih predviđa Booking.com mijenja se način na koji nova generacija turista upotrebljava tehnologiju. Posebno kada je riječ o tome kako ljudi odlučuju koristiti stvari poput društvenih medija tijekom putovanja. Podaci naime, otkrivaju da će se gotovo polovica, odnosno 44 posto putnika suzdržati od označavanja lokacija na svojim fotografijama na društvenim mrežama kako bi spriječili mase takozvanih "Instaturista" da se spuste do skrivene lokacije i pokvare ambijent.
Nastavi li se trend i u godinama ispred nas život uz Pasjaču će biti održiviji.
Općenito Booking.comovo istraživanje potvrdilo je kako gosti sve više traže održivost sadržaja i autentična iskustva izvan utabanih turističkih staza.
Kratica "AI" u 2025 godini neće samo označavati umjetnu inteligenciju već i "Alternativne Itinerere".
Uz ovaj trend, vidjet ćemo fuziju to dvoje – ljude koji koriste moćne AI alate za izradu alternativnih itinerera na temelju osobnih preferencija i potreba odredišta koja se nadaju posjetiti. Ti će itinereri potaknuti dublje veze s lokalnim zajednicama i planetom.
To ne znači, predviđaju u Bookingu da su tradicionalni putnički agenti stvar prošlosti, ili da će neovisno istraživanje lokalnih iskustava i prilika postati zastarjelo - to samo znači da će ljudi početi koristiti širi raspon alata za planiranje putovanja.
Sljedeće će godine tehnologije poput alata pokretanih umjetnom inteligencijom za ažuriranja u stvarnom vremenu i okruženja prilagođenih osjetilima pomoći u rješavanju ovih problema. Čak je 66% neurodivergentnih putnika zainteresirano za pomoć umjetne inteligencije, 68% traži senzorne sobe, a 74% traži više opcija za suzbijanje buke u zračnim lukama i hotelima.
Promjenjiva upotreba tehnologije ipak ne prestaje u fazi planiranja.
Odabir putovanja potaknut će ponuda u kojoj se izmjenjuju wellness i avanture i to od segmenta tržišta od kojeg se to do sada nije primjećivalo kao trend.
Putovanja usmjerena na produljenje životnog vijeka i na zdravlje, a ne samo opuštanje, glavni su trend u wellness putovanjima po važnosti u 2025. godini koji uključuju različite terapije i tretmane. Putovanja postaju mnogo manje vremenski ograničena jer turisti svoje fizičko i mentalno zdravlje počinju promatrati kao konačno putovanje. Čak je 58 % putnika otkrilo da bi platilo za odmor čija je jedina svrha produljenje životnog vijeka. U trendu će biti tretmani koji imaju dugoročne prednosti kao što su terapije crvenim svjetlom, krioterapija i tretmani matičnim stanicama.
Za takva iskustva starije generacije tiha generacija (rođeni prije Drugog svjetskog rata) i baby boomeri (rođeni nakon 1946.) posegnut će i za financijskim rezervama koje su ranije planirali ostaviti djeci.
Trošenje dječjeg nasljedstva na putovanje života nije problem za 46 posto ispitanika, a ovaj je trend posebno jak među baby boomerima (49%). Srećom po mlađe generacije, 80% ljudi starije generacije rado će financirati zajedničke odmore sa svojom djecom i unucima, navodi se u istraživanju. Čak 58% putnika priznaje da su im roditelji platili dio ili cijeli odmor, a višegeneracijska putovanja porast će u 2025. godini.
Usporedno s time raste želja među starijim putnicima za pustolovinama i adrenalinskim iskustvima.
U 2025. generacija rođena između 1946. i 1964. redefiniraju što znači putovati kasnije u životu, pa je čak 13 posto više Boomera nego u 2024. zainteresirano za visokooktanske avanture kao što su skok s padobranom, kajakarenje, trekking po planinama, jahanje, lov.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....