Što je u turističkom smislu obilježilo 2022. godinu na dubrovačkom području?
Ovu godinu je obilježio povrat turizma nakon dvije pandemijske godine. Operativno je sve bilo spremno za odličnu sezonu, ali se početkom rata u Ukrajini pojavila bojazan da nećemo imati sezonu u punom profilu. Međutim, pokazalo se da je turizam generalno, a onda i na području Dubrovnika vrlo izdržljiva i jaka djelatnost i na kraju smo imali odličnu sezonu.
Pri tome se nisu u velikom broju vratila tržišta koja su u Dubrovniku bila jako zastupljena, poput Australije i azijskih tržišta koji bi bili pridonijeli zasigurno još boljim rezultatima.
S kojih tržišta očekujete najviše gostiju u slijedećoj godini, rekli ste da će biti naglasak na tradicionalno najjačem britanskom tržištu i zemljama Dalekog istoka?
Velika Britanija je tradicionalno naše najvažnije tržište i bit će jedno od onih tržišta na koje ćemo sigurno staviti jaki naglasak. Prolaze momentalno kroz razne krize, djelomično uzrokovane covidom, djelomično Brexitom, veliki je manjak radnika, ali se nadamo da to neće bitno utjecati na tijekove putnika prema Dubrovniku. Tu smo, u svakome slučaju, da podupremo nastojanja avio prijevoznika i tour operatora iz Velike Britanije i da ostvarimo rekordnu sezonu s toga tržišta. Daljnje marketinške aktivnosti se nastavljaju i na ostalim jakim tržištima, poput SAD, Francuske i Njemačke, a posebno ćemo se posvetiti i povratku azijskih tržišta kao i tržišta Australije i Novoga Zelanda.
Iz godine u godinu najavljuje se produžetak sezona na cijelu godinu, ima li izgleda da se to i ostvari?
Produžetak sezone je proces na kojem se stalno radi i koji se, nažalost, vratio Covidom na početak. Radimo intenzivno na tome da se vratimo na razinu zimskih letova kakvu smo imali prije Covida. Produžetak sezone uvijek je vezan za zimske međunarodne letove i u tijeku su pregovori koji će, vjerujemo, donijeti veći broj direktnih letova tijekom zime 2023/2024. Već ove godine je Turistička zajednica grada Dubrovnika maksimalno poduprla zimske letove British Airwaysa s Dubrovnikom i ostalim dionicima, jer su naši zajednički nastupi i pregovori s avio kompanijama već urodili plodom, a tome se nadamo i u budućnosti.
Kako će Schengen utjecati na predstojeću turističku sezonu?
Bilo kakvo olakšanje samog putovanja u Dubrovnik i Hrvatsku pa tako i ulaz u Schengen, svakako ima vrlo povoljan utjecaj. Ovo je posebno bitno za daleka tržišta koja trebaju schengensku vizu, a dosad su zbog posjeta Hrvatskoj morali imali npr. višekratnu vizu za ulaz u Schengenski prostor, što ulaskom Hrvatske u taj prostor postaje nepotrebno.
Očekujete li da će se slijedeća sezona moći uspoređivati i po broju gostiju i financijskim rezultatima s 2019. godini?
Nadamo se i radimo na tome da sezona 2023. bude na razini 2019. To bi, prema trenutnim kretanjima na tržištima i informacijama koje dobivamo, trebalo biti realno i učinit ćemo sve što možemo u našem djelovanju da se takva predviđanja i ostvare.
Planira li Turistička zajednica neke nove programe koji će upotpuniti turističku ponudu našega Grada i koji bi to bili?
Naš Javni poziv za kulturna, gastronomska i sportska događanja je prošao, sredstva potpore su određena i iskomunicirana organizatorima događanja. Zadovoljni smo odazivom organizatora, a sredstva smo odobrili za ukupno 30 različitih sportskih, kulturnih, glazbenih, gastronomskih projekata koji će biti javno objavljeni na našoj službenoj web stranici.
Projektima koji su u 2022.godini imali pozitivan odjek u javnosti, smo odlučili u 2023. godini produžiti trajanje, kao što je Street Food Festival, Good Food Festival, dok ćemo od novih sportskih događanja u 2023. godini imati i Spartan trail. Riječ je o svjetski poznatom trendu, a nama će omogućiti da u budućnosti u događanja više uključimo sve dijelove Grada koji dosad možda nisu bili uključeni, kao npr. Gornja sela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....