StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoNAKON WTM-a U LONDONU|

Britanci žele putovati, a čim cjepivo dobije zeleno svjetlo, potražnja će rasti, očekuju agenti i operateri u Velikoj Britaniji

Piše Maja Rilović Koprivec
24. studenog 2020. - 07:28
Umjesto fizički na sajmu turistička ponuda Dubrovnika  u Londonu ove je godine predstavljena virtualno
Ubrzati izgradnju nove turističke infrastrukture i promicati beskontaktne usluge. Za inače jako posjećene atrakcije, kakve su primjerice naše zidine, odnosno cijeli grad unutar njih trebalo bi ojačati inteligentno upravljanje uslugama što znači platformu za primjenu sustava rezervacija, kontroliranje opterećenja, promicati digitalne turističke proizvode, inovirati tehnologiju beskontaktnih usluga temeljenu na umjetnoj inteligenciji. To su neke od preporuka turističkim destinacijama za razdoblje nakon pandemije koje su iznesene za trajanja prvog velikog turističkog sajma – WTM-a u Londonu koji se prvi puta održao virtualno.


Za očekivati je da će i iduću sezonu obilježiti last-minute i on-line rezervacije, pojačano zanimanje za objekte koji jamče veću izoliranost gostiju i da će ključan kriterij odabira destinacije biti sigurnost.  Kada se turizam pokrene, bit će drugačiji, ali i na to destinacije trebaju biti spremne.
 

Digitalno i sigurno


WTM su pratili i u Turističkoj zajednici Grada Dubrovnika čija direktorica Ana Hrnić kaže kako je tijekom svih sastanaka i aktivnosti stalno bila prisutna svijest da su okolnosti nepredvidive i promjenjive i da tek trebamo vidjeti kako će se odvijati epidemiološka situacija kako na tržištima s kojih nam dolaze gosti tako i kod nas.
– Svi se međutim, pripremaju kao da će sve nekako funkcionirati i teško je reći da će biti normalno, ali da će svakako ići dalje. Nekako, na početku sajma pojavila se i informacija o Pfizerovom cjepivu što su svi komentirali s puno optimizma jer je to nešto što svi globalno čekamo. Zaključak je da svi žele putovati. Svi imaju potrebu za putovanjem, svima je dosta lock downa pa možemo zaista očekivati da će ljudi putovati jednom kada se stvore uvjeti. Problem su restrikcije koje su kod nas još i najmanje - prenosi dojmove sa zoom sastanaka Hrnić. TZ Grada Dubrovnika sudjelovat će i na drugim turističkim sajmovima koji će također biti virtualni.


image
Ana Hrnić, direktorica TZ Dubrovnik


- Interes za Dubrovnikom i Hrvatskom je velik, a mi smo komunicirali Dubrovnik kao i do sada kao sigurno odredište, što je i ključna poruka prema partnerima na tržištu. Svi smo se složili da je važno da se epidemiološka situacija smiri a onda očekujemo zaista veliko zanimanje za dolascima – kaže direktorica Hrnić. Dodaje kako su aktivnosti TZ i dalje usmjerene prema britanskom i američkom tržištu, ali i na tržišta Njemačke, Rusije, Ukrajine, Poljske, Češke, Francuske, Austrije… - Aktivnosti ćemo fokusirati i na tržišta posebnih interesa, na primjer vjenčanja i nautika, sportska događanja. Takav nam je dosad plan, ali svi naravno uz spremnost na fleksibilnost u slučaju da se situacija poboljša da budemo spremni. To je jedan dio prilagodbe u ovom novom normalnom – kaže Ana Hrnić.
 

Aktivan odmor


Što se tiče naših aktivnosti radimo i pripremamo za doček 2021. gdje ćemo se usmjeriti na hrvatskom tržištu.
Upravo će domaća tržišta biti veliki trend za iduću godinu, jer sudeći prema nekim pokazateljima iznesenim na londonskom virtualnom turističkom sajmu, računa se da se turistička industrija neće na 'normalnu' razinu vratiti još tri do pet godina. Ipak, i dalje će postojati ogromna zaostala potražnja da se stvarno pobjegne - ali samo ako odmor može biti siguran i zadovoljavajući što znači da raste potražnja za objektima kakve su kuće za odmor, vikendice i vile, gdje obitelji i prijatelji mogu stvoriti vlastiti balon.

"Čim cjepivo dobije zeleno svjetlo, potražnja će rasti, očekuju agenti i operateri u Velikoj Britaniji koji su optimistični i glede oporavka sljedeće godine, posebno za segment krstarenja i odmora na plaži.
Industrija krstarenja, na čelu s CLIA Cruise Lines International Association, učinila je izuzetan posao na razvijanju zdravstvenih protokola i to će vratiti povjerenje u krstarenje, zbog čega agenti u Londonu i očekuju njen oporavak. Do tada se traže inovativni načini za preživljavanje utjecaja koronavirusa, pa će prema izvještaju Euromonitor Internationala nakon lockdowna veća potražnja biti i za aktivnostima u prirodi, kampiranja, planinarenja i plivanja u divljini. Zdravlje je sada na vrhu prioriteta i čitava putnička industrija morat će se prilagoditi.

Euromonitor očekuje da će pod uvjetom da se pandemija zaustavi u roku od godinu dana i potražnja počne rasti 2021. godine, zrakoplovnim kompanijama trebati najmanje četiri godine da se oporave, dok će oporavak za sektor smještaja i posredovanja potrajati još dulje.
20. travanj 2024 00:34