StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetPOGLED NA GRAD IZVANA |

PAUL BRADBURY, IRAC U HRVATSKOJ, UREDNIK PORTALA TOTAL-CROATIA NEWS Dubrovnik je nevjerojatna destinacija uništena pohlepom i opsesijom brojkama

Piše Lorita Vierda
4. srpnja 2020. - 10:57
Paul Bradbury već je odavno dobro poznato ime u Hrvatskoj, Irac koji se nastanio u Varaždinu i na Hvaru, izvrsno poznaje hrvatske prilike.

Toliko, da su se mnogi požalili upravo u ova nesigurna vremena, kako su jedinu frešku, pravu informaciju – od situacije s oboljelima i ozdravljenima, preko svih brzomijenjajućih epidemioloških mjera pa do informacija o potresu u Zagrebu i mogućnosti obnove, updateima i dokumentima, onda i o putovanjima, granicama, dokumentima i načinima dolaska i odlaska, dobili od njega. Vodi Total-Croatia news, portal na engleskom jeziku, koji se u pandemiji i nakon nje specijalizirao s alatima i vještinama 21. stoljeća za pružanje relevantnih informacija.

image
Paul Bradburry/FB


Prije svega, vaše ime iskače iz paštete kad god je riječ o turizmu, krizi i mogućim rješenjima, kad ljudima treba dati pravu, frešku informaciju. Zašto je to tako, kad imamo cijelu vojsku ljudi koji bi se time trebali baviti, i koje mi, građani plaćamo za ono što vi radite?

-(Smijeh) Pa žao mi je ako vam se nađem u inboxu više nego bi trebao! Vodim Total Croatia News, portal na engleskom jeziku za Hrvatsku. Imamo dva mota – Dajte ljudima ono što žele i Slavimo malog čovjeka zbog onoga što radi, zato je to tako. Svakodnevno vidimo kako ljudi očajnički traže informacije o koroni, pa smo pokrenuli dnevni update informacija uživo, isto smo napravili sa zagrebačkim potresom, i sad, na koncu, s informacijama o putovanjima u ova nesigurna vremena. Po tom pitanju smo jako posjećeni, te su informacije o putovanjima dostupne na 24 jezika kako bismo pomogli svim turistima koji ne govore engleski, a tu je i Viber zajednica koja u realnom vremenu odgovara na sva moguća pitanja i nedoumice. Imamo i sjajnu povratnu informaciju iz naše zajednice u stvarnim iskustvima onda kad ljudi pokušavaju prelaziti granice. Točno je, plaćamo čini se, milijune ljudi, ali ne bih ih nužno okarakterizirao kao stručnjake u turizmu...

Živite u Hrvatskoj dovoljno dugo da dobro znate kako stvari (ne) funkcioniraju. Možete li navesti konkretne probleme oko spašavanja malih obrtnika i poduzetnika vezanih uz turizam u i nakon ove krize? Sigurno imate neku opću ideju kako izaći iz krize, kako bi odgovorni trebali reagirati?

-Najveći problem je što nemamo prave ljude na pravim pozicijama moći koji bi donijeli prave odluke. A skupa s izbornom utrkom, pa možemo reći da politika ovdje diktira ama baš sve. Kad bismo, na primjer, imali udrugu Glas poduzetnika u poziciji da donosi odluke, mislim da bi situacija bila znatno drugačija.

image
Total Croatia News - portal o hrvatskom turizmu na engleskom


Dubrovnik je izoliran, okružen granicama, uvijek je to u prošlosti za nas ovdje bila dobra stvar. Isključivo smo avionska destinacija, bez toga možemo samo sanjati o ozbiljnom turizmu. Pregovara se s aviokompanijama ali jako sporo, uglavnom se Hrvati pozivaju da odmaraju, ljetuju i lete po svojoj zemlji, ali cijene ne idu prema dole, što građani Hrvatske, i u najboljim vremenima, dosta teško mogu sebi priuštiti.

-Mislim da bi u Dubrovniku zaista trebali i morali uživati svi građani Hrvatske, koliko god mislili drugačije, to je dio njihove zemlje. Mislim također da dubrovačkom, kao i hrvatskom turizmu, treba kompletno resetiranje.”

Ugostitelji, hotelijeri i iznajmljivači koji su uopće bili spremni otvoriti, također i dalje inzistiraju na zadržavanju gotovo stopostotno lanjskih cijena, dodajući tek malo usluge odnosno doživljaja nego prošlih godina. Jesu li u pravu?

-Tržište će im dati pravi odgovor. Nisam siguran u pravu sliku Dubrovnika kao destinacije, ali ovo što vidim iz daljine je da je Grad destinacija visokih cijena, brojke, brojke, brojke, i prosječna kvaliteta. Skupo? Jest. Kvalitetno turističko iskustvo? Ne. Ali lako bi moglo, i trebalo biti tako.

Koji je način, po vašem mišljenju, na koji bi Grad zbog svoje geografske razdvojenosti od ostatka zemlje i svijeta, mogao promijeniti svoj status na bolje?

-Dubrovnik je jedna od sjajnih destinacija u globalnom turizmu, koja je ipak izgubila pravi put, bar ja tako mislim. Vratimo se 40 godina unatrag na Dubrovačke ljetne igre i tip turizma koju ste tada imali. Imate jedinstvenu, zaista unikatnu destinaciju, pa ipak omogućujete svima, ali baš svima i svakome, da je posjete, a sve zbog brojki, brojki, brojki... Moji su prijatelji pronašli malu suvenirsku nišu u svemu tome, ali morali su zatvoriti jer jednostavno nisu imali promet u srpnju i kolovozu, kad je navalija jednodnevnih turista koji jednostavno ne troše i ne ostaju, zbog čega su na neki način otjerali goste koji bi voljeli ostajati dulje i trošiti. Takvi su pobjegli od gužve.

image
Paul Bradburry/FB


Pelješki most, hoće li nam pomoći, bar u smislu da turisti izbjegnu granicu?

-Mislim da hoće, pomoći će razbiti ovu 'opsadu' ali u mentalitetu nekih ljudi u Dubrovniku, da, stvarno mislim da bi most mogao pomoći. Strašno puno upita imamo za neumski koridor. Kad oduzmemo nesigurnost i potencijalno čekanje na granici, i stvari bi se zaista mogle popraviti. A tek ako ikad dovrše i autocestu...!”

Hrvatska administracija – problemi i moguće promjene- vidite li ih?

-Tome definitivno treba totalni reset, jer aktualni sustav je potpuno disfunkcionalan. Rješenje u nukleusu stvari je jedino razumno rješenje – zakon koji bi otpustio takoreći ministarstvo turizma, Hrvatsku turističku zajednicu i turistički sektor Hrvatske gospodarske komore, i ponovno izgraditi nešto suvislo s alatima i vještinama 21. stoljeća.

image
Paul Bradburry/FB


Vaše osobno mišljenje o Dubrovniku, turizmu, ljudima, hrani, ponudi, lokaciji, načinu života...

-Bio sam na Svetog Vlaha u Gradu prije par godina, i to je ostalo kao jedno od mojih top 10 iskustava u mojih 18 godina života u Hrvatskoj. Lokalne tradicije i ljudi, grad u zidinama potpuno ogoljen do najveće kamene čistoće... Dubrovnik je nevjerojatna destinacija uništena pohlepom i opsesijom brojkama. Korona nas je naučila da trebamo ponovno napraviti temeljitu procjenu života. Vratimo se na osnovu, na tvorničke postavke, na goli dubrovački kamen.
Popišimo značajne i jedinstvene turističke proizvode koje imate, i izgradite ozbiljnu, visoku turističku strategiju na tome, uz neke dostupnije opcije za Hrvate. Budućnost hrvatskog turizma trebala bi biti bazirana na sigurnosti i posebnom načinu života po mom mišljenju, a Dubrovnik u tome ima zaista važnu ulogu. Sve više ljudi radi u istom uredu – Internetu. Imamo dvije varijable – povezanost (3, 4 i 5G) i vremenske zone. Kad ljudi napuste ured, idu doma.
Neki se žele vratiti u svoje mjesto, selo, obitelji i prijateljima. Drugi žele ići doma, ali u taj 'način života'. „Hrvatska, vaša sigurna lifestyle destinacija”, tako bi trebao glasiti glavni slogan. (Croatia. Your Safe Lifestyle Destination). Jer, zapravo, Hrvatska je lifestyle prijestolnica Europe, nema ništa bliže, ako se uspijemo riješiti Moćne države Uhljebistana. Zamislite Dubrovnik, prijestolnicu luksuznog načina života u Europi, koji privlači ljude 12 mjeseci godišnje, i to ljude s posebnim, modernim mentalnim sklopom koji će s vremenom promijeniti mentalni sklop mladih generacija...,
To je apsolutno moguće i izvedivo. Samo moramo napraviti reset mentalnog sklopa, s to je nešto što pokušavam učiniti sa svojim CROMADS projektom, koji upravo kreće na Facebooku.
16. studeni 2024 10:42