StoryEditorOCM
AutomobilizamPALI MOTORE |

ŽARKO KNEGO UOČI NOVE SEZONE ‘Svaku utrku TCR-a izravno prenosi Eurosport, te još neke televizijske kuće u nekoliko država‘

Piše Tonči Vlašić
31. ožujka 2021. - 12:40

Počeo je 2009. godine. Sjeo je u Škodu Fabiu, vozio Junior kup, zatim pred kraj sezone brdsku utrku u Konavlima, te slalom u Mokošici. Sad, dvanaest godina nakon sjest će, kao i prethodne dvije sezone, u Seat Leon Cupra 300 TCR, te juriti izvan hrvatskih granica.

- Ne može se usporediti Škoda Fabia sa Seat Leon Cupra 200 TCR, ali 2009. je meni ta Škola Fabia bila poput bolida Formule jedan – istaknuo je Žarko Knego, 33-godišnji Dubrovčanin, član Auto kluba Dubrovnik Racing, koji se da nas, dvanaest godina poslije svog debija može pohvaliti sa četiri pojedinačna naslova prvaka Hrvatske. Kad se tome dodaju klupski naslovi, tad mu nisu dovoljni prsti obje ruke za pokazat koliko je ‘zvjezdica’ već sašio na svoj trkači kombinezon.

- Bio sam prvak Hrvatske na brdskim stazama 2013. i 2015., te prvak Hrvatske na kružnim stazama 2017. i 2018. godine, a klupski prvak Hrvatske s Auto klubom Dubrovnik Racing prvi put 2011. godine, a nakon toga nismo osvajali klupski naslov samo jednom, 2014. godine. I prošle godine smo bili najbolji, i to ne samo na krugu, već i na brdu. I nije to jedina dupla kruna kluba – prisjetio se te nas podsjetio Knego na svojih jedanaest sezona.

- Je li spreman auto za nov u sezonu? Jest. Što mogu reći o njemu? To je tvornički trkači auto, 2.0 turbo, sek vencija li mjenjač, 340 konja, četiri cilindra, dvije bregaste osovine, prednji pogon... Nabrojio sam najvažnije.

image
Žarko Knego, automobilist Dubrovnik Racinga
Tonči Vlašić

Knego je 2019. odlučio krenuti u Europu, okušati se u jačem natjecanju, okušati se protiv još boljih vozača nakon što je 2018. godine na domaćim stazama izjednačio rezultat – po dva naslova prvaka na brdu i krugu. Prijavio se za novo natjecanje - TCR Istočna Europa. Bio je prve godine na tri stanice natjecanja, odvozio na svakoj po dvije trke. Debi je imao u Mađarskoj, i to na legendarnoj stazi Hungaroring, stazi koja je domaćin utrka Formule 1. Sjeća mo se, u prvoj utrci debija pukla mu je lijeva poluosovina. Kvar je brzo riješila njegova ekipa u boksu. Na startu druge bodovne utrke imao je bliski kontakt s konkurencijom, bilo je štete na automobilu, ali i to je brzo riješio u boksu, te nastavio juriti svjetski poznatom sta zom. Na kraju je, pamti, bio 22. u konkurenciji 37 vozača u TCR-u, a četvrti u konkurenciji natjecatelja TCR Istočna Europa. Borio se i prošle godine, vozio utrku za trkom, jedna za bodove u TCR-u Istočna Europa, zatim druga, samo 15-ak, 20 minuta poslije, za bodove u prvenstvu Hrvatske na krugu. Uoči posljednjeg kruga sezone bio je vodeći u grupi 4 prvenstva Hrvatske, ali bio je spriječen voziti zadnji vikend, zadnja dva kruga, te je ostao bez prilike uzeti još jednu ‘zvjezdicu’.

- U proteklih jedanaest sezona nastupao sam u raznim autima, nakon Škode Fabie i Peugeota 106 vozio sam Renault Clio, pa Hondu Civic Type R, te Seat Cupra TCR s kojim sam se odlučio okušati u jačoj, dosta ozbiljnijoj međunarodnoj konkurenciji, a što je natjecanje TCR Istočna Europa. To je natjecanje u kojem se nastupa u istim automobilima kao i na prvenstvu svijeta, u WTCR-u, te ostalim kontinentalnim i regionalnim TCR natjecanjima. Prve god i ne, 2019., ostvario je svoje najbolje rezultate. Dva puta je bio na korak do pobjedničkog postolja. Četvrti na Hungaroringu, te četvrti na Grobniku.

image
Knegov 'bolid'
Tonči Vlašić
image
Žarko Knego u Seat Leon Cupra 300 TCR na Slovakia Ringu 2020. godine
Tonči Vlašić

- Prošle godine sam nastupio samo na četiri utrke, tj. bio sam dva vikenda, i to sam na Grobniku bio osmi u konkurenciji 20 vozača, a na Slovakia ringu zbog izlijetanja i udarca u utrci nisam mogao nastaviti natjecanje. Nažalost, zbog ograničenja putovanja prošle godine nisam uspio nastupiti na preostalim utrkama, te biti u prilici ostvariti bolje rezultate. Ove godine, uz kvalitetnu podršku sponzora, planiram nastupiti na svih šest natjecanja TCR Istočna Europe, ukupno dvanaest utrka, a želja je nastupiti i u prvenstvu Hrvatske na kružnim stazama. Domaće prvenstvo, ukupno pet vikenda po dvije trke, vozi se na istim stazama, u istom terminu. Opet ću voziti utrku za utrkom... Prošle godine zbog korone je Hrvatski auto i karting savez tražio i našao rješenja, te se domaće prvenstvo na krugu osim na Grobniku vozilo na Slovakia Ringu te Hungaroringu. Ove godine će se opet voziti na te tri staze, i ne samo na te tri, već i na austrijskom Redbull Ringu, te u češkom Brnu. TCR osim na pet spomenutih staza vozi se i u Poljskoj, u Poznanu.

- Svaku utrku TCR-a izravno prenosi Eurosport, te još neke televizijske kuće u nekoliko država. Milijuni gledatelja su pratili sezonu na malim ekranima budući da zbog korone gledatelji nisu mogli biti uz staze. I kad spominjem televiziju, prošle godine je televizija Kreator TV izravno prenosila i sve utrke prvenstva Hrvatske. I ostali mediji su dosta više pratili domaće prvenstvo nego prethodnih godina. Zahvaljujući tome kružne utrke domaćeg prvenstva su doživjele uzlet, značajno se povećala kvaliteta i broj vozača, pa tako i konkurencija natjecatelja utrkivanjem na stazama od kojih je, ponavljam, dio staza na kojima se vozi Formula 1. Krug je itekako atraktivna disciplina auto sporta iz razloga što je jednostavno i zanimljivo pratiti utrke uživo i na televiziji. Čitam najave za novu sezonu, mnogi su nabavili nove, jače aute, te nas čeka sigurno kvalitetnije i brojnije domaće prvenstvo na krugu u sve četiri grupe, a o TCR-u ne treba trošiti riječi. Prošla sezona je bila jača nego prva, nova će biti još jača nego prošla. Moram priznat kako s nestrpljenjem čekam početak, kao što sam uoči sezone 2009. čekao prve trke sa Škoda Fabiom – naglasio je Knego u razgovoru za Dubrovački vjesnik, koji je objavljen u tiskanom izdanju u subotu, 20. ožujka.

image
Žarko Knego
Tonči Vlašić

KNEGOV KALENDAR ZA 2021. GODINU

Prvi ‘krug’ (PH i TCR): 17. i 18. travnja - Hungaroring (Mađarska), drugi ‘krug’ (PH i TCR): 22. i 23. svibnja - Redbull Ring (Austrija, treći ‘krug’ (TCR): 11., 12. i 13. lipnja - Poznan (Poljska), četvrti ‘krug’ (PH i TCR): 23., 24. i 25. srpnja – Grobnik (Hrvatska), peti ‘krug’ (PH i TCR): 21. i 22. kolovoza - Slovakia ring (Slovačka), šesti ‘krug’ (PH i TCR): 3., 4. i 5. rujna - Brno (Češka)

19. travanj 2024 08:02