Počujte riku žene lavice! Uzvik kao istrgnut iz pjesmuljka 'Roar' Katy Perry na temu girl power, u filmu 'Cruella' prati preobrazbu glavne junakinje iz neprilagođene djevojčice u ekstravagantnu vladaricu modne scene imaginarnog Londona 1970-tih.
Nova krimi-komedija redatelja Craiga Gillespiea ('Ja, Tonya', sjajna biografija klizačice Tonye Harding) svojevrstan je prednastavak priče o 101 dalmatincu, pasmini na koju ima fetiš zla dizajnerica, ljubiteljica psećeg krzna. No sukladno prevladavajućim trendovima, ovdje nema ni traga zlostavljanju životinja ili, ne daj bože, cigaretšpicu kao zaštitnom znaku Cruelle de Vil iliti po naški Zlice od opaka.
Duhanskog dima kod Gillespiea kronično nedostaje, ali zato ne manjka raskošnih vizuala koji podosta vuku na blockbustere o superjunacima. Usporedbe heroine s stripovskim ikonama Jockerom i Harley Quinn neizbježne su, i na psihološkoj i na pojavnoj razini.
U glumačkom smislu dvije su nosive uloge besprijekorno odrađene. Oskarovke i imenjakinje Emma Stone i Emma Thompson na velikom su platnu dostojne protivnice, rezoniraju kao da doista pripremaju kakvu haute couture parišku reviju. Mlađa, Stone, pokazuje da je zanatski uznapredovala od zlatnog kipića osvojenog 2017. za nastup u precijenjenom mjuziklu 'La La Land'.
Njezina Estella/Cruella postaje zla sa stilom, borbena je i privlačno sklona intrigama koje imaju opravdanje u obiteljskom nasljeđu. Starija Emma suvereno vlada ulogom barunice von Hellman, modne kreatorice ubojitog ega i sociopatske osobnosti kojom filmu dodaje na dramatičnosti.
Osim živopisnog prikaza žensko-ženskog rivalstva, 'Cruellu' odlikuje i fascinantno izmaštan svijet britanske metropole iz ere punka i glam rocka. Ima tu modnih kreacija kao iz salona Vivienne Westwood, Cruellin pomoćnik frizira se i šminka poput Davida Bowiea iz faze Ziggya Stardusta, a u glazbenoj podlozi pri modnim performanceima prepoznajemo hitove Blondie, The Clasha...
Simbolika kultne pjesme The Rollings Stonesa pri kraju filma ne ostavlja mjesta nedoumicama: Cruellina transformacija je završena i ne možemo je mrziti, ma koliko devijantnog bilo u njezinu ponašanju.
Osim na streaming servisu, u Disneyevu studiju su smišljeno pustili 'Cruellu' i u kina kojima tek slijedi oporavak od pandemijske suše. Za ishod, barem u ovom slučaju, ne bi trebalo pretjerano strahovati.
Da su umjesto tandema Emma odabrane lošije glumice, vjerojatno bi se pokrenulo pitanje opravdanosti filmskog posezanja u pretpovijest lika gospođe de Vil. Ovako, ostaje žal što se barem u cameo ulozi nije pojavila Glenn Close, originalna Cruella iz 1996. Bio je to lijep način za obilježiti četvrt stoljeća filmskih podvala hirovite Zlice.