- Vlasnica apartmana u Vodicama uništila nam je godišnji odmor, a najgore od svega je to što nas je kasnije, uz pomoć Booking.com-a, i pokrala - ogorčeno nam se obratio I. M., Hrvat koji radi u inozemstvu, nakon neugodnog kolovoškog iskustva kojega je doživio u popularnoj jadranskoj destinaciji.
Ni slutio, kaže, nije da će se nakon upropaštenog odmora i neuspjeha oko povrata novca, preciznije 650 eura, natezati s vlasnicom apartmana M. J. i Booking.com-om sve do kasne jeseni. A sve što želi je povrat 80 posto od unaprijed uplaćenog iznosa za smještaj kojega, na koncu, sa suprugom i malim psom nije koristio. Vlasnica ga je, veli, "nakon pokušaja reketarenja i traženja dodatnog novca mimo uplaćene rezervacije" jednostavno potjerala iz svoje kuće, a da stvar bude gora, na njezin poziv, čak je intervenirala i policija.
Naš sugovornik rezervirao je dvokrevetni apartman u Vodicama u terminu početkom kolovoza. Supruga, inače strankinja, ujedno je i vlasnica malog psa, pa se preko popularne online platforme za rezervaciju smještaja bacio u potragu za prikladnom adresom njihova odmora. I sav sretan rezervirao i platio unaprijed apartman u Vodicama, koji, stajalo je u oglasu, prihvaća kućne ljubimce.
Šok po dolasku
- Međutim, nisam znao da je dolazak psa trebalo ranije najaviti vlasnicima. Jednostavno mi je promaknulo... Nikada ništa slično nisam doživio. U svibnju smo s psom bili u Češkoj, najnormalnije rezervirali apartman i platili, nije trebala najava. Prije dolaska u Vodice bili smo i u Zagrebu, također rezervirali i platili unaprijed smještaj, koji prihvaća i kućne ljubimce. Ništa nije trebalo dodatno plaćati. Tako smo i ovaj put rezervirali smještaj i karticom, posredstvom platforme, unaprijed položili 650 eura, a Booking obično skida novac s bankovne kartice otprilike tjedan dana prije termina korištenja usluge. No, kad smo stigli u Vodice sve se iskompliciralo i još nam je tražen dodatni novac – govori I. M.
Sa suprugom i psom pojavio se pred kućom M. J. u kojoj se iznajmljuje više apartmana malo prije tri sata poslijepodne, kad je inače zakazan check-in.
- Vlasnica nas nije htjela malo ranije pustiti unutra. Već nam je to bilo čudno... Vrtili smo se unaokolo, parkirali na ulici, iako u oglasu piše kako apartman ima parking. Kuća ima i vlastiti, ali nam gazdarica nije dopustila njegovo korištenje. Čim je ugledala psa rekla nam je da moramo platiti još 15 eura po danu. Kasnije sam malo istraživao, za dnevni boravak psa vlasnici obično traže 3-5 eura, a često je i uključen u cijenu. No, nismo imali kud, pristali smo... Ali to nije bilo sve, jer je uz to, kad smo joj dali iznos za boravak psa, kasnije zatražila još 100 eura za polog, kao osiguranje za eventualnu štetu. I sve to bez ikakvog računa. Alo, kako ću ja dokazati da sam dao te novce?! Neki gosti to rade, tko zna koliko ih je tako davalo... Ali to je sve skupa bilo još 205 eura. Kad mi je nakon dodatnog plaćanja za psa za tražila još 100 eura kao polog, posvađali smo se jer mi je rekla kako mi za to ne mora izdati račun. U tom trenutku ispao je skandal, iako smo, u međuvremenu, već ušli u apartman i počeli unositi stvari. Kad nismo htjeli platiti još i to, počela nas je tjerati. Kako smo bili primorani otići, prije odlaska zatražili smo natrag onih 105 eura za boravak psa koje smo joj netom prije toga dali. No, M. J. htjela je od tog iznosa zadržati 20 eura za tih pola sata ili sat koliko smo tu boravili. To je baš sitni kriminal... I onda se supruga opet s njom svađala, pa je na koncu ipak vratila tih 105 eura. Dok nam ih je vraćala, zvala je policiju i rekla: ‘Oni neće da plate, ne želim s njima imati posla. Ja sad odmah mogu naći druge, normalne goste‘ – prisjeća se I. M. Incidenta u Vodicama.
Kad su policajci stigli rekli su im, priča, kako ne mogu tu ostati jer ne žele platiti, a nisu zapravo shvaćali da je vlasnica apartmana u prekršaju.
Stare fotografije u oglasu
- Za njih smo mi bili na njezinu privatnom vlasništvu, rekli su nam da to riješimo sami - još uvijek je u nevjerici I. M.. Klopka u koju je upao u Vodicama, veli, možda je dijelom rezultat i njegove naivnosti, jer je slijepo vjerovao oglasu na Bookingu. Dolaskom na lice mjesta otkrio je kako su za oglas korištene fotografije "stare valjda 30 godina, kuća uopće tako više ne izgleda". U apartmanu, dodaje, nije bilo ni osnovne opreme, ali sve bi to progutao da mu nije bio tražen dodatni novac i to bez računa.
- Putujem po svijetu, nikad nešto slično nisam doživio, da mi netko traži novac na crno. U svoj toj gunguli bili smo primorani otići. A i tko bi poželio ostati u takvim okolnostima na odmoru?! Uglavnom, kad je otišla policija, otišli smo i mi. Ostale su mi tamo osobne stvari poput tlakomjera, hrana... Bit će bilo vrijednosti 150 eura. Sve od velikog stresa... Otišli smo, uzrujani i revoltirani, tek sutradan smo u jednom mjestu između Omiša i Makarske pronašli novi smještaj. Nikakvih problema nije bilo. Ali dobro nas je sve to izmučilo – kaže I. M.
Natezanje s Bookingom
Odmah je o svemu obavijestio Booking.com. No, ni slutio nije kako će se njegove muke tek nastaviti, jer do dana današnjeg nije dobio povrat novca za rezervaciju. Natezanje s M. J. i Bookingom traje već mjesecima, a da stvar bude gora posredstvom platforme mu je stigla i poruka kako je u nekorištenom apartmanu napravio štetu u vrijednosti 50 eura.
- Kakvu štetu u tih pola sata ili sat koliko smo bili tamo? Nije pisalo. A što je zapravo?! Žena se očito bavi takvim stvarima... Vjerojatno su gosti do sada davali novac za sve što je pitala. A što će, kad dođu na toliko željeni odmor u srcu ljeta - širi ruke I. M. ne krijući kako je uistinu mislio da će mu Booking.com bez problema vratiti novac. Još je k tome u više navrata zatražio povrat umanjen za 20 posto što je, drži, u takvim situacijama uobičajeno u svijetu.
- Od početka komuniciram s Booking-om, nebrojeno puta sam im kazao da nisam koristio apartman i razloge zašto. U korisničkoj službi rekli su mi da će kontaktirati gospođu M. i pitati želi li ona vratiti novac iako sam im u startu pregovora, dok je još sve bilo svježe, rekao da znam kako taj novac oni još uvijek drže kod sebe. I ponudio da mi vrate iznos umanjen za 20 posto, iako sam siguran da gospođi apartman nije ostao prazan u špici sezone. Uostalom, sama se hvalila kako joj ne trebaju gosti poput nas i da će u tom terminu lako naći druge – naglašava I. M. No, jedini odgovor koji je do danas dobio od Bookinga je da vlasnica apartmana ne želi vratiti novac, a od platforme je, za utjehu, dobio vaučer u iznosu od 25 eura za buduće putovanje.
Javila nam se vlasnica apartmana
Vlasnica apartmana u Vodicama, gospođa M. J., javila nam se iz maslinika. U berbi je, ništa manje nervozna od I. M...
- Zašto me zovete?! On je je došao preko Bookinga, platio je njima, nije meni...
I. M. kaže kako mu Booking ne vraća novac, jer ga vi ne želite vratiti.
- On je rezervirao preko Bookinga, a Booking njemu, valjda, nije vratio novac zato što je moj apartman sedam dana bio prazan.
Imamo mail u kojemu Bookingova korisnička služba tvrdi kako vi ne dopuštate da mu se vrati novac.
- E i?! Meni je apartman bio sedam dana prazan. On je otišao, njega nitko nije tjerao.
Zašto ste gostu, mimo plaćene rezervacije, bez računa dodatno naplaćivali 15 eura po danu za kućnog ljubimca i tražili još stotinu eura pologa?
- Bez računa?! Pa nije tražio račun, ja bi mu bila dala.
Gost tvrdi da nije bilo nikakvog računa niti ste mu ga nudili. To ga i jest naljutilo.
- Pa, ja sam vratila za pasa... Ja bi mu bila dala račun...
Tražili ste, prema njegovim riječima, po dolasku još 205 eura - sedmodnevni najam za psa u ukupnom iznosu od 105 eura plus 100 eura pologa.
- Znate što?! On nije ni platio polog. Nije htio platiti, tražio je fiskalni račun, a ja kao privatni iznajmljivač mogu dati samo običan. Ono što je platio za psa, to sam njegovoj gospođi vratila.
Kaže i da najprije niste htjeli vratiti cijeli iznos nego ga umanjiti za 20 eura, jer je boravio sat vremena u apartmanu.
- Ma nije ništa... Sve je išlo preko agencije, nemojte me zezati. Ja sam sada u poslu... On je rezervirao preko agencije. Došao, bio jedan dan i bio jako neugodan, vrijeđao je mene, sve moje vrijednosti, apartman, ovo i ono. Onda sam ja zvala policiju, jer su se drugi gosti uzbunili. Ti su se gosti čudili, dali su polog i dobili privatni račun. On je tražio fiskalni... Kad je došla policija, vrijeđao me i pred policijom, a policija je rekla da s njim ne mogu i da je on jako, jako čudan i neugodan gost. On je onda izašao, ostavio apartman neuredan i apartman je bio sedam dana prazan. I što vi mene uopće zovete?! Zovite Booking.com. On je platio njima, nije meni. Puno puta sam pričala s Bookingom, rekli su mi da je rezervirao, platio i pitali zašto nije ostao. On je sam, na svoju inicijativu, izašao.
Tvrdi da ste ga vi otjerali i da je bio primoran otići, jer ste zvali policiju, a sve zbog toga što ste mu tražili dodatan novac?
- Polog svi plaćaju. On očito nije vidio na Booking.com stranici da svi gosti daju polog 100 eura i to im se kasnije, na odlasku, vrati ako je s apartmanom sve u redu.
Ne bi se dalo zaključiti da gosti imaju sve informacije u oglasu s obzirom na to da u recenzijama vašeg apartmana piše kako su i drugi ostali iznenađeni što su nakon uplaćene rezervacije, došavši u apartman, bili primorani platiti još 15 eura po danu za kućnog ljubimca i dodatno im se, na licu mjesta, tražio polog.
- Kako nisu znali kad stoji na stranici?! Znate što, zovite Booking.com i s njima razgovarajte. Meni je više puna kapa toga gosta. U svojih 45 godina iznajmljivanja nisam doživjela tako nešto. Starija sam osoba, 75 godina... Zvala sam policiju. Kad je rekao da neće platiti, rekla sam da ne treba, ali da ću u slučaju štete kontrolirati apartman. Pustite me na miru, ja sam bila čitavo popodne bolesna od njega i išla na Hitnu. Ajte doviđenja, razgovarajte s Booking.com-om. Mene ostavite na miru.
Novac ne namjeravate vratiti?
- Ne, ne. Doviđenja.
M. kaže kako se svakako neće zaustaviti na ovome.
- To je sitni kriminal. Prijavit ću sve Poreznoj upravi.