Iako se kineski automobili mnogima mogu činiti egzotičnim, oni su već uobičajeni u mnogim europskim zemljama. Međutim, šira javnost još ne zna puno o kineskim proizvođačima, što dovodi do raznih mitova povezanih s ovim vozilima.
Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile iz tvrtke carVertical, specijalizirane za automobilske podatke, porast prodaje kineskih električnih vozila također će utjecati na tržište rabljenih automobila. Hoće li rabljena električna vozila kineskih proizvođača pronaći svoje kupce?
Budući da su električni automobili skuplji od dizelskih i benzinskih vozila, kineski proizvođači električnih vozila Europljanima nude pristupačnije alternative. Prema podacima koje navodi Financial Times, tržišni udio kineskih brendova električnih vozila porastao je na 8% u 2023. godini. Međutim, stručnjaci predviđaju da će do 2027. godine kineska električna vozila zauzeti petinu tržišta električnih vozila u EU.
Cijena nije glavni faktor koji obeshrabruje vozače da počnu koristiti električna vozila.Infrastruktura za punjenje u europskim zemljama još uvijek se razvija, a mnogi kupci smatraju da je posjedovanje električnih automobila nezgodno. Prema Buzelisu, nova kineska električna vozila koštat će manje sve dok zauzimaju značajan tržišni udio.
Odluka Europske komisije da nametne veće poreze na uvoz kineskih vozila otežava život kineskim proizvođačima električnih automobila. Budući da Europljani žele zaštititi vlastite proizvođače ili one koji sastavljaju vozila bez nepoštenog iskorištavanja ljudskih resursa ili široke upotrebe materijala iz nepoštenih izvora, EU razmatra povećanje poreza s 10% na 38.1%, što će značajno promijeniti dostupnost ovih automobila. S druge strane, Sjedinjene Države nametnule su kineskim automobilima uvoznu carinu od 100%.
„Nekoliko kineskih tvrtki već ulaže u izgradnju proizvodnih pogona u Europi, a ovi automobili sastavljeni na kontinentu izbjeći će više porezne stope. Ali upravo je tako trebalo biti od samog početka - izjednačavanje konkurencije pravi je potez, a ako kineske marke postanu transparentnije u proizvodnji vozila, imat će konkurenciju kakvu žele“, objašnjava Matas Buzelis iz carVerticala.
Rastuća konkurencija na tržištu električnih vozila dugoročno će koristiti kupcima jer bi to trebalo dovesti do smanjenja cijena električnih vozila. Vozači koji traže pristupačnije automobile moći će odabrati električna vozila koja u prošlosti možda nisu ni razmatrali.
„S pojavom povoljnijih kineskih električnih vozila, potražnja za rabljenim električnim vozilima u cijeloj Europi mogla bi se smanjiti. To bi moglo biti dovoljno da njihove cijene padnu“, objašnjava Buzelis.
Međutim, popularnost električnih vozila, infrastruktura i kupovna moć razlikuju se među europskim zemljama, stoga tržišta mogu različito reagirati na priljev kineskih vozila. Prije kupnje kineskih električnih vozila važno je uzeti u obzir njihovu brzu stopu smanjenja vrijednosti. Ovi automobili mogu biti manje traženi na tržištu rabljenih automobila, što će značajno smanjiti njihove cijene.
„Brzo smanjenje vrijednosti ima veliki utjecaj na mjesečna plaćanja. Ljudi imaju ograničeno razumijevanje vozila iz zemalja u razvoju poput Kine, a njihova je pouzdanost također upitna. Čini se da bi kupci mogli razmotriti kupnju potpuno novih kineskih električnih vozila umjesto malo rabljenih europskih alternativa. Međutim, rabljena električna vozila kineskih proizvođača možda će teško pronaći novog vlasnika“, dijeli Buzelis svoja razmišljanja.
Ograničene zalihe rezervnih dijelova za ne tako česta vozila također mogu predstavljati problem vozačima. Međutim, kineski proizvođači automobila u Europi već grade proizvodne pogone koji će riješiti ovaj problem. Ipak, očekuje se da će ovo dugoročno povećati cijene kineskih električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....